Hyves moest genoegen nemen met 3 procent minder bezoekers. TNS Nipo analyseerde op anonieme basis het surfgedrag van 15.000 Nederlanders en keek deze keer vooral naar het gebruik van de sociale netwerken Facebook, Hyves, MySpace, Twitter en LinkedIn.
De groei van Facebook met 50 procent gaat vooralsnog niet ten koste van Hyves, concludeert TNS Nipo. Hoewel het bezoek aan Hyves met 3 procent daalde is een lichte krimp in een groeiende markt voor Hyves niet direct een grote zorg, meldt de onderzoeker. Hyves heeft met ruim acht miljoen leden het grootste marktaandeel in Nederland.
Hyvers zijn volgens het onderzoek 'zeer loyaal'. Ze keren het vaakst terug op de website. Facebookbezoekers daarentegen blijven langer op de site hangen en bekijken veel meer pagina's. Dat zou volgens TNS Nipo onder meer te maken hebben met spelletjes als Farmville.
De groeiscores voor Twitter vallen met 18 procent in zes maanden tijd tegen, vindt het onderzoeksbureau. Volgens TNS Nipo zou dat cijfer hoger uit kunnen vallen als ook het surfgedrag op smartphones was gemeten. Veel twitteraars zenden hun tweets via de mobiel. Het onderzoek bekeek alleen het surfgedrag vanaf een vaste verbinding.
MySpace doet het van alle sociale netwerken het slechtst. Het netwerk leverde 18 procent unieke bezoekers in.
Bron: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!