Premium

GroupM-bureaus MEC en Maxus+Helder fuseren en krijgen nieuwe naam

De veranderingen gaan over een halfjaar in.

Maxus en MEC worden wereldwijd samengebracht in één media-, content- en technologiebureau onder leiding van MEC’s huidige CEO Tim Castree. Wie in Nederland het nieuwe mediabureau gaat leiden is nog niet bekend. 

Het nieuwe bureau wordt op 1 januari 2018 gelanceerd onder een nieuwe naam. De naam MEC bestaat sinds 2010 (hiervoor was het Mediaedge:cia).

Nederland
In Nederland is de basis voor Maxus+Helder gelegd binnen MEC in 2010 en sindsdien heeft Maxus+Helder zich ontwikkeld tot een brand response agency. Maxus+Helder heeft een sterke propositie op het gebied van tv/video ontwikkeld voor zowel branding als direct response en sales. MEC heeft zich in de afgelopen jaren gericht op de ontwikkeling van haar digitale positionering, zowel door organische groei als acquisities.

MEC heeft in-house creatieve digitale expertise gebouwd door middel van MEC Wavemaker. De bureaus kunnen elkaar versterken op het gebied van digital, content en technologie. Maxus+Helder en MEC delen een gemeenschappelijke cultuur en ambitie, .

Medio 2018 komen de WPP-bureaus, waaronder die van GroupM, allemaal onder één dak aan de Amstel in Amsterdam.

Reacties
Edward Knol - CEO Maxus+Helder: “De afgelopen vier jaren stonden in het teken van het bouwen aan een bureau met een sterke propositie, wat mede is vormgegeven door de acquisitie van Helder in 2016. Het nieuwe bureau biedt onze klanten en ons team straks een nog beter fundament om het Brand Response Model sneller te ontwikkelen.'

Isabelle Dacz - CEO MEC: 'Onze integratie met Maxus+Helder is een ‘once in a lifetime opportunity’, om zo een duurzaam en toekomstgericht bureau te creëren. We hebben de ambitie om het meeste onderscheidende en meest bewonderde media-, content- en technologiebedrijf van de wereld te worden. De geschiedenis en cultuur van beide bedrijven passen enorm goed bij elkaar en daarmee is deze integratie volkomen logisch.'

Eric Kramer - CEO GroupM: 'We hebben een heldere ambitie om te transformeren en zijn daar uitermate serieus in. Dit stelt ons in staat om significante investeringen te doen in de toekomst van onze bureaus; vasthouden en aantrekken van het beste talent met inspirerende workplaces, het creëren van verschillende culturen en approaches en een gedeelde focus in het helpen om klanten te laten winnen. De centrale GroupM organisatie zal de bureaus helpen met de integratie.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie