‘Groupon stimuleert disloyaliteit’

Maar 7 procent van de Groupon-gebruikers keert terug naar een restaurant om het volle pond te betalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van de mensen die uit eten gaan met een Groupon-voucher, legt 11 procent een herhalingsbezoek af. Maar 7 procent betaalt bij een herhalingsbezoek het volle pond, de rest wapperde opnieuw met een kortingsbon. Van de restaurantgangers zonder Grouponvoucher komt een veel hoger percentage terug: 29 procent. Dat blijkt uit een onderzoek onder in totaal 479 respondenten en 183 deelnemers aan Groupon, dat is uitgevoerd door marktonderzoekbureau The Choice in opdracht van SRM.

Het is volgens Max Kohnstamm, marketingspecialist SRM, de belangrijkst reden om niet met Groupon in zee te gaan. ‘Het levert geen nieuwe betalende klanten op.’ Terwijl het de restaurateur wel heel veel geld kost. Kohnstamm rekent voor: ‘De aanbieding is altijd heel scherp. Bijvoorbeeld uit eten voor 30 euro in plaats van 60 euro. Maar van de 30 euro die het restaurant in rekening brengt, moet het 15 euro afdragen aan Groupon, terwijl het overigens wél over de volle 30 euro btw moet afdragen. Het einde van het liedje is dat hij twee driegangenmenu’s moet serveren voor 13,20 euro.’

Meer uitgebreide berichtgeving over dit onderwerp in Adformatie .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie