'Heineken vermindert alcoholpercentage Brits merk'

Heineken is van plan om het alcoholpercentage van een van zijn Britse merken met 1 procentpunt te verlagen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook overweegt de brouwer een verlaging van de andere merken. Dit meldt de Britse krant The Sunday Telegraph. Het alcoholpercentage van cidermerk Strongbow zou worden verlaagd van 5,3 procent naar 4,3 procent. De stap wordt volgens de krant in 2013 gezet. Strongbow is de meest verkochte cider in het Verenigd Koninkrijk. Het merk is eigendom van de brouwer Scottish & Newcastle, die Heineken in 2008 heeft overgenomen.

Naast de verlaging, gaat ook op 11 miljoen glazen vermelden hoeveel alcohol er in het glas zit. Ook komen er waarschuwingen in kroegen om te wijzen op de gevaren van te veel alcohol.

De maatregel is volgens de krant onderdeel van een overeenkomst met de Britse overheid. Deze zou met een aantal bedrijven afspraken hebben gemaakt over plannen om het aantal Britten dat er een ongezonde levensstijl op na houdt, terug te dringen.

Bron: ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie