Creatie & Campagnes

Hoe Halal een interactieve spaarbaan maakte voor ABN Amro

Redactie | 7 november 2017, 13:52

Spaaralternatieven van een interactieve installatie.

De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Daarom komt ABN AMRO met Spaarverslimmers: vier manieren om meer uit je geld te halen. Want het beste spaargeld staat niet op je spaarrekening. In de campagne activeert ABN AMRO mensen te ontdekken hoe zij meer uit hun spaargeld kunnen halen. Beleggen, aflossen, extra pensioen opbouwen, schenken of toch blijven sparen?

De installatie is onderdeel van een grotere campagne waaronder een TVC gemaakt door N=5.

De campagne begon op televisie en daarin is de typische ABN AMRO klant te zien is, die het nét even slimmer heeft geregeld dan de rest. Hij belichaamt het gevoel van financieel ‘in control’ zijn. 

Handgemaakte installatie

Voor de interactieve online film werd door Halal en Code d'Azur een handgemaakte installatie gebouwd die spaardoelen en -dromen visualiseert. Omdat je als kijker in deze interactieve film invloed kunt uitoefenen op de route van het spaargeld, ontdek je welke spaarverslimmers het beste bij jouw persoonlijke situatie passen.

From Form bouwde de installatie en legt uit: 'De spaarbaan fungeert als een trechter met onderaan een spaarverslimmer als uitkomst. Met dat idee ontleenden we de vorm van de baan aan het logo van ABN AMRO. Om de installatie diepte te geven, deelden we het op in verschillende driedimensionale ruimtes waar de euro doorheen kan rollen.'

Detailafwerking

'Door het gebruik van de euro moest de film heel close worden gedraaid. Daarom was de mate van detailafwerking voor ons erg belangrijk. Omdat we zowel de vorm als uitvoering zelf in onze studio bepalen, konden we aan ieder detail evenveel aandacht besteden: van een 3D-geprint vliegtuigje tot gouden cijfers in de klokken. Maar, die details zitten ook aan de achterkant. We hebben ons dagenlang verdiept in gemotoriseerde mechanieken om wereldbollen en klokwijzers soepel te laten draaien.'

Making of

Credits

Online uitingen: ABN AMRO, N=5, UM

CODE D’AZUR

TVC & Radio: N=5

Online film, interactieve display, tag on TVC, owned channels ABN AMRO

Creatie, strategie, account, producer, development: CODE D’AZUR

Set design: From Form (HALAL)

Productiemaatschappij film: HALAL

Regie: From Form (HALAL)

 

     

    Over de auteur

    Reacties op dit artikel (1)

    Comment author avatar
    Avatar

    Rob Beemster

    (9 november 2017, 13:28)
    interessant

    Gerelateerde items Abn Amro Halal

    Meer in channel Creatie & Campagnes

    Blijf op de hoogte

    Van onze partners

    Whitepapers

    Adfo Events

    Populaire blogs