Hogere reclameomzet Viacom-zenders

De tv-zenders van Viacom – onder meer MTV, Comedy Central en Nickelodeon – zagen de reclame-inkomsten in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 2013/2014 stijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De stijging was licht: 2 procent naar 1,2 miljard dollar. De totale inkomsten van de zenders stegen daardoor met 1 procent naar 2,59 miljard.

Viacom boekte in totaal minder winst dan een jaar eerder, door oplopende kosten voor distributieovereenkomsten bij de zenders.

Bij filmbedrijf Paramount namen de kosten juist af, maar onvoldoende om de stijging bij de tv-tak te compenseren. Viacom boekte een nettowinst van 610 miljoen dollar in vergelijking met 643 miljoen dollar een jaar eerder. De omzet daalde met 7 procent tot 3,4 miljard dollar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie