Hollandsnieuwe presenteert zich als nuchterste provider van Nederland

In de nieuwste commercial pleit het merk voor meer face-to-face-gesprekken.

Praat eens wat vaker met mensen om je heen. Dat is de boodschap van de nieuwe commercial van telecomprovider Hollandsnieuwe (een zogenoemde ‘virtuele provider’ van Vodafone). ‘Voor iedereen die inziet dat het leven zich niet alleen maar op een schermpje afspeelt, is een bundel van Hollandsnieuwe meer dan genoeg.’

Beperkte bundel als kracht
Joram Helmer, strategy director XXS, legt uit waarom deze campagne past bij de provider: ‘Bundels reiken niet tot in de wolken en de telefoons zijn niet van het allernieuwste type bij Hollandsnieuwe. En juist dat hebben we als kracht genomen.’

René Verbong, creative director XXS: 'Dat hebben we vertaald naar de Hollandsnieuwe manier van doen. Voor iedereen die inziet dat het leven zich niet alleen maar op een schermpje afspeelt, is een bundel van Hollandsnieuwe meer dan genoeg.'

John de Vries, creative director XXS: 'In de commercials zoeken we telkens de parallel op tussen de online wereld en de echte wereld. Te beginnen met ‘Hollandsnieuwe manier van chatten’. Niet om met een vingertje te wijzen, maar wel om te laten zien dat wat vaker in het echt chatten heel aanstekelijk kan werken.'

Het hoeft niet zo overdreven
Deze eerste video is de eerste in de serie ‘hollands nieuwe manier van…’ Met deze merkcampagne (bureau: XXS Amsterdam) presenteert het merk zich als de nuchterste provider van Nederland. Robbert-Coen Koreman, Account Director XXS: 'Het merk zet zich af tegen wat er gaande is in de telecommarkt. Providers zoals T-mobile en Tele2 adverteren met schreeuwerige commercials over de overtreffende trap van 'unlimited'. Er is juist nu ruimte voor een merk als Hollandsnieuwe, dat zich richt op consumenten die vinden dat het allemaal wat minder mag.'

 In de commercials zoekt het merk parallellen tussen de online wereld en de echte wereld.

Van positief naar nuchter
De laatste keer dat Hollandsnieuwe een merkcampagne had, was in 2015. Toen draaide alles om ‘positieve verrassingen’.

‘Hollandsnieuwe manier van…’ is te zien op tv, in print en (ondanks de inhoud van de campagne) online.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Caroline Will, Claartje van Meeuwen, Linda Palmen, Renate van den Hengel                 
Strategie: Joram Helmer
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Concept: John de Vries, René Verbong, Saskia Meijer, René Verhagen
Account: Robbert-Coen Koreman, Annika Timmer  
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Bonkers         
Regisseur: Bram Schouw
Producer: Saskia Kok   
DOP: Gabor Deak
Edit: Annelien @ Kapsalon
Online: Crabsalad    
Muziek en geluid: Soundsright

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Iris
Is er een linkje met de muziek van de Hollands Nieuwe reclame?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Wil
Beste mensen,
In uw laatste commercial wordt er door twee mensen een schilderij gedragen.
Ik ben zeer benieuwd of u mij kunt vertellen van welke schilder dit doek afkomt .
Of u heeft mogelijk de naam hiervan.
Ik zou u zeer dankbaar zijn.
M.vr.gr.
Wil
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
nvt
wie is die leuke meid van de Hollandse Nieuwe reclame eerst met blond haar later met blond en rose haar, wat een leukerd is dat
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie