Hoogvliet en Dirk passen advertentie aan op aandringen van de Consumentenbond

Supermarktketens Hoogvliet en Dirk stoppen met de advertenties waarin zij verwijzen naar de prijspeiling van de Consumentenbond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De supermarkten zijn na overleg met de Consumentenbond tot dat besluit gekomen, meldt Distrifood. Woordvoerder Joyce Donat van de Consumentenbond: ‘Ze hebben excuses gemaakt en toegezegd dat zij stoppen met de advertenties.’

Vorige week tikte de Consumentenbond beide supermarktketens op de vingers. De Consumentenbond:

&;Dirk adverteert online en in zijn folders met &;Consumentenbond bewijst: Dirk heeft de laagste kassabon van Nederland. Altijd!&;. En Hoogvliet verwijst in zijn winkels en folders naar de prijspeiling van de Consumentenbond en adverteert met de tekst &;Bewezen de goedkoopste supermarkt bij u in de buurt&;. Beide supermarkten geven foutieve informatie, omdat in de prijspeiling van de Consumentenbond van mei 2015 Nettorama gemiddeld de laagste prijs voor A-merken heeft en Lidl en Aldi de laagste prijs voor huismerken.&;

Volgens de bond mogen beide supermarkten best roepen dat ze de goedkoopste van Nederland zijn. Donat: &;Dirk was in het verleden ook vaak de goedkoopste, maar ze mogen dat niet roepen op basis van onze prijspeiling, want dan nemen ze een loopje met de waarheid.&;

Overstag
Hoogvliet is met tegenzin overstag. De supermarkt zegt tegen Distrifood: &;We hebben aangegeven het niet eens te zijn met de door de Consumentenbond genoemde redenen. We verschillen daarover principieel van mening.&; Maar Hoogvliet stopt toch met de advertentie, omdat het bedrijf ‘begrip heeft voor de door de Consumentenbond genoemde punten’.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie