Creatie & Campagnes

ING brengt Bep met WhatsApp: Miljoenennota in gewonemensentaal

Redactie | 14 september 2015, 12:53

Bep wil Nederlanders helpen om meer te begrijpen van de rijksbegroting.

Dit jaar wordt de miljoenennota op Prinsjesdag geduid door Bep. Zij vindt ook dat de Miljoenennota wel wat makkelijker kan. Of zoals Bep zegt: ‘Een miljoenennota van 1.000 pagina’s past toch ook niet in je portemonnee?’

Via WhatsApp informeert Bep Nederlanders over het effect van de nieuwe rijksbegroting op hun portemonnee. 

Bep en Mark

Bep wil Nederlanders helpen om meer te begrijpen van de komende miljoenennota. Om te bewijzen dat de rijksbegroting ook wel wat gemakkelijker kan worden uitgelegd, is ze tijdens Prinsjesdag. Met haar smartphone in de hand en zicht op alle nieuwe kabinetsplannen, is ze de Prinsjesdagduider bij uitstek.

En waar Bep er zelf niet helemaal meer uitkomt, heeft ze nog een troef: haar zoon Mark zit met zijn ING-collega’s klaar met raad en daad.

Persoonlijk campagnemiddel

Beps WhatsApp is de eerste campagne waarin ING samenwerkt met communicatiebureau SuperHeroes Amsterdam. Het is ook voor het eerst dat een Nederlandse bank WhatsApp als een persoonlijk campagnemiddel inzet.

Met Bep aan hun zijde, hebben de twee partijen één van de vele Nederlanders gestrikt die best wel wat vragen heeft over de Miljoenennota. De leukste en nuttigste apps van Bep en haar vrienden zullen na Prinsjesdag via social media worden gedeeld.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Marc van den Boom

(14 september 2015, 15:56)
Ervaring bij SNS leert dat WhatsApp een zeer handige en toegankelijke manier is om met consumenten te praten. Deze toepassing van ING is een interessante en creatieve vervolgstap.
Avatar

Ger Peerboom

(15 september 2015, 11:36)
Het middel is zeker de moeite waard om te gebruiken. De vraag is echter of er thans nog meer behoefte is aan informatie over de Miljoenen nota nu die al uitvoerig in alle media is toegelicht.

Gerelateerde items Ing Superheroes Bep

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs