INTERVIEW - 'Nederlandse dj’s en KLM zijn pioniers'

KLM is partner van het Amsterdam Music Festival (tijdens ADE). Daar wordt onder meer de allereerste Top 100 DJs Legend Award uitgereikt. KLM maakt deze prijs mogelijk en profileert zichzelf als ‘Carrier of the world’s best DJs’. Ook wordt het Amsterdam Music Festival via YouTube live gestreamd. Interview met Frank Houben, Director Communications & Corporate Identity van KLM over dit initiatief.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amsterdam Music Festival is de climax van het Amsterdam Dance Event () dat van 16 tot en met 20 oktober in Amsterdam gehouden wordt. Tijdens het Amsterdam Music Festival wordt de eerste Top 100 DJs Legend Award uitgereikt aan de beste dj van de afgelopen twintig jaar. Deze prijs wordt mogelijk gemaakt door KLM, dat zich ‘Carrier of the world’s best DJs’ noemt. Daarnaast wordt op deze avond de nieuwe nummer 1 dj van de wereld verkozen. Meer dan een miljoen mensen hebben wereldwijd gestemd op de awards.

Frank Houben, Director Communications & Corporate Identity at KLM: ‘We wilden niet gewoon sponsor zijn, maar partner worden van dit dance event. KLM ziet zichzelf niet als muziekexpert, maar support het pionierschap van de Nederlandse muziekindustrie op internationale schaal, en specifiek de electronic dance music. Om relevantie te creëren moet je partnerships aangaan.’

Houben noemt de Nederlandse dj’s een belangrijk exportproduct. ‘En het zijn net als KLM, pioniers wereldwijd. Dance bestaat 25 jaar en Nederland heeft deze muziek in die jaren internationaal op de kaart gezet. Vijf van onze Nederlandse dj’s staan mondiaal in de top 10.’

Amsterdam Music Festival
Tijdens het Amsterdam Music Festival is KLM op een aantal manieren zichtbaar. Houben: ‘We maken de Top 100 DJs Legend Award mogelijk. Er is tijdens de avond een “Blue Moment” waarop deze prijs wordt uitgereikt. We doen het dus op een subtiele, natuurlijke manier. Er is ook de verkiezing van de nieuwe nummer 1 dj van de wereld. Vorig jaar won Armin van Buuren. Daarnaast gaan we samen met YouTube de avond live streamen via ons eigen . Op die manier kunnen we wereldwijd veel mensen bereiken. Mensen kunnen ook een meet & greet winnen op het Amsterdam Music Festival. De trailer is binnen 6 dagen al meer dan 1 miljoen keer bekeken.'

Houben spreekt over de ‘volgende stap in de musification’ van KLM. ‘Muziek is emotie en verbindt mensen, dat past bij ons. Wij kunnen de social engagement vergroten door het creëren van unieke content rond muziek die gebruikt kan worden voor zoveel mogelijk KLM-platforms.’

Zie ook .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie