Interview Stefan Hawes: 'Het nieuwe Blast Radius is geen bezuinigingsoperatie'

These Days en Blast Radius gaan samen verder als Blast Radius Nederland en trekken in het pand van Y&R/These Days in Amsterdam. Vijf vragen aan ceo Stefan Hawes van het kersverse fusiebureau.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. Waarom niet gelijk gekozen voor eentussen de drie bureaus Blast Radius, These Days en Y&R in Nederland? Of matchen de twee bloedgroepen Wunderman en Y&R niet vanwege botsende ego’s?
Stefan Hawes: ‘Y&R is een sterk bureau en een bureaumerk dat goed werk maakt voor zijn opdrachtgevers. Op de klantenlijst staan PostNL, Danone, VGZ, Bel, Intersnack en Douwe Egberts. Het is kleiner dan vroeger, maar met de benoeming van Sjoerd van Loon als sterke nieuwe leider wordt het komend jaar hard gewerkt aan de groei van het bureau. Er is geen sprake van botsende ego’s. Wij zijn gewoon verschillende bureaumerken met verschillende proposities. We zullen zeker met elkaar samenwerken als de mogelijkheid zich voordoet, maar we zijn volledig afzonderlijke entiteiten.’

2. Het nieuwe Blast Radius telt 65 mensen. Hoeveel daarvan komen van These Days?
‘25 en het zijn allemaal Nederlanders. Dat maakt de integratie zo spannend, omdat we nu voor internationale én lokale adverteerders kunnen werken. Er zijn maar weinig bureaus die dat doen.’

3. Eerder wees je ook al op de expertise van These Days in de Nederlandse markt. Welke Nederlandse accounts heeft These Days en wie zijn de Nederlandse creatieven die het Nederlandse werk maken bij These Days?
‘These Days werkt voor Novartis, Nokia, Microsoft, Vodafone en Ford. Palle Dirks heeft de creatieve afdeling de afgelopen anderhalf jaar succesvol geleid en een goed team neergezet van vijf creatieven.’

4. Is deze fusie niet ook gewoon een belangrijke bezuiniging? Zijn er nog meer WPP-bezuinigingsoperaties in Nederland te verwachten?
‘Dit is absoluut geen bezuinigingsoperatie. Het is een kans om twee complementaire krachten samen te brengen om concurrerender in de markt te kunnen zijn. Door samen te gaan kunnen we meer data- en crm-expertise brengen in de ontwikkeling van merkbelevingen, een combinatie waar adverteerders in toenemende mate naar op zoek zijn. Het geeft ons ook de schaal om onze klanten het gewenste niveau te bieden als het om talent gaat, met een goede mix in de bemanning. We besparen huisvestingskosten door samen te gaan zitten, maar de drijvende kracht achter dit alles is een beter bureau te zijn.’

5. Klopt het dat Blast Radius Nivea als klant verwelkomde?
‘Ja. Het is een Blast Radius netwerk-klant, die vanuit Hamburg bediend wordt, met bijdragen uit Amsterdam en Londen. We hebben Nivea’s internationale online platform ontwikkeld dat is uitgerold over 86 markten.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie