Premium

IPG Mediabrands past organisatiestructuur aan en staakt mediabureau BPN

IPG Mediabrands Nederland voert een structurele wijziging door. Een van de gevolgen is dat mediabureau BPN wordt opgeheven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De mediaholding van onder meer UM, Initiative en Traffic4u, kondigt enkele maanden na de aankoop van het searchbureau twee organisatorische veranderingen aan.

BPN
De eerste is dat het stopt met mediabureau BPN. Alle klanten – de grootste is Jumbo Supermarkten - en medewerkers zijn ondergebracht bij mediabureaus UM en Initiative. De voornaamste reden achter deze beslissing is beter in te kunnen spelen op de snelle ontwikkeling bij de bestaande klantrelaties van BPN, ‘waardoor de inzet van talent, specifieke kennis en capaciteit voor hen beter georganiseerd kan worden’.

Hiermee wil Mediabrands zich op haar mediabureaus UM en Initiative focussen en komen ook recente lanceringen als de creatieve conceptafdelingen UM Studios en Initiative Co, direct beschikbaar voor de geïntegreerde BPN klanten.

BPN is het vroegere BrandConnection, dat in 2012 van naam veranderde. In 2001 werd het nog uitgeroepen tot mediabureau van het jaar.

Magna Global
Verder wordt de centrale inkooporganisatie van Mediabrands, Magna Global,  vanaf nu ook verantwoordelijk voor alle AV-planning binnen de groep. Bestaande AV-teams blijven werkzaam binnen de bureaus en klantenteams.

Met het centraal aansturen van AV-planning moet de kwaliteit van de dienstverlening op het hoogste niveau zich blijven ontwikkelen en kan de samenwerking tussen beide disciplines – buying en planning – beter georganiseerd en gemanaged worden. Magna Global wordt geleid door Onno Seelen als managing director, samen met Jasper van Doesselaar als head of AV-planning en Aschwin de Bruijn als head of contracting.

‘Sterker en simpeler organiseren’
IPG Mediabrands Benelux ceo Diederik Breijer zegt dat door de snelheid waarmee haar klanten en de markt zich ontwikkelen, het wenselijk is om veranderingen door te voeren in hoe Mediabrands zichzelf organiseert rondom haar klanten en hoe kennis en talent geïntegreerd aangeboden worden.

Breijer: ‘We kunnen simpelweg niet tal van fundamentele klant- en marktontwikkelingen voor lief nemen – of zelf een nieuwe service in ons portfolio opnemen - zonder structureel en continu te toetsen of de wijze waarop wij ons georganiseerd hebben nog relevant is voor onze klanten. Ik wil dat Mediabrands eigenlijk altijd in bèta is en de kracht heeft zichzelf steeds vaker opnieuw uit te kunnen vinden. Nu de overname van Traffic4u een feit is, grijpen we dit moment daarom ook aan om onszelf sterker en simpeler te organiseren. Door al onze AV-planning centraal aan te sturen via Magna Global brengen we twee disciplines samen – planning en buying - die van oudsher al onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. De collega’s blijven in gescheiden klantenteams werken, maar het doel is om de professionalisering van de discipline als geheel te versnellen, zeker in het licht van de programmatic buying ontwikkelingen waar we middenin zitten.’

&;Geen heilige huisjes meer&;
Het uit de markt halen van BPN is wellicht gevoeliger, aangezien het bureau 15 jaar bestaat, zegt Breijer. ‘Maar heilige huisjes bestaan niet meer. Als een andere structuur beter invulling geeft aan de wensen die onze klanten hebben, of als het de kwaliteit van onze dienstverlening ten goede komt, dan moeten we dat serieus nemen. Naarmate Mediabrands zich sneller ontwikkelt moeten we ook stoer genoeg zijn om onszelf anders te durven organiseren als dat relevant is. Beide wijzigingen voldoen hieraan ruimschoots en maken ons krachtiger en brengen meer focus aan.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie