Premium

Jeroen de Bakker: druk met voeding, technologie.. en Goodso

'Het lijkt het me leuk en leerzaam om nog eens aan klantzijde te werken'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Online marketeer van het eerste uur, merkenman en ideeëngenerator Jeroen de Bakker is voor de marketing en reclameindustrie sinds een tijdje van de radar, onder meer omdat hij druk doende was met , de webshop waar je ‘gemakkelijk en snel gezonde glutenvrije producten koopt’. Die worden geselecteerd door de diëtisten en ‘de voedingskundige intelligentie van ’, het andere project - of beter onderneming -  waar De Bakker zich al een tijd voor inzet. Het werd tijd eens bij de praten.

Jeroen hoe gaat het? We zijn je een beetje kwijt…
We zijn goed bezig, maar ik weet niet of het goed gaat… Dat is ondernemen. Ik ben tegenwoordig niet meer zo actief in de reclame, maar druk met voeding, e-commerce en technologie.

Maar hoe is het met je bedrijf, Boodschapp? Je was ooit echt full speed aan het opschalen, bijna volgens het start up-model
We zijn een start-up in de voedingsindustrie. Een wereld die aan de vooravond staat van digitalisering. Transparantie en e-commerce gaan ook in deze industrie zorgen voor onvoorstelbare aardverschuivingen en dat biedt kansen voor nieuwe toetreders die technologie voor zich laten werken en meerwaarde hebben voor de consument. We ontwikkelen daarom ook slimme algoritmen en nieuwe formats om consumenten te helpen gezondere voedingsmiddelen te kiezen en te kopen.

Je nieuwste project Goodso lijkt een shop waar je ongekend voorzichtig en zorgvuldig mee moet omspringen, qua informatie en aanbod, hoe heb je dat gewaarborgd?
Goodso is onze webshop voor gezonde glutenvrije producten. Samengesteld door onze diëtisten op basis van de voedingskundige algoritmen van Boodschapp. Alle producten gaan door onze handen, maar we blijven slechts een koerier van complexe data van het etiket naar makkelijke informatie op het scherm. Verder werken we inmiddels samen met SyndicatePlus om fabrikanten te helpen om hun productinformatie digitaal op orde te krijgen en te houden. Dit maakt ons werk makkelijker en kostenefficiënter.

We weten dat je intrinsieke motivatie beslist niet op het terrein van de hipsters lag, maar is het toeval dat je met goodso naar buiten komt op een moment dat glutenvrij eten zo in de belangstelling staat?
Mijn zoon heeft glutenallergie en we eten thuis glutenvrij. Verder testen we onze diensten en formats zoals de nieuwe webshop goodso dus, graag in een specifiek marktsegment. Dit verhoogt de relevantie voor de consument en het is een aanpak die veel beter bij online past dan bij de fysieke supermarktwereld.

Lijkt prima uit te rollen naar een internationale shop. Zijn er plannen?
Absoluut. We valideren met de huidige opzet van goodso ons e-commerce business model. Bij succes gaan we dit format zeker internationaal vermarketen. Belangrijk om te vermelden is dat wij alleen de voorkant van de webshop zijn. De inkoop, handling en logistiek doen we met partners.

Early to bed, early to rise, work like a dog and advertise… of niet? Hoe ga je goodso vermarkten?
Haha, vooral door mezelf in een te zetten… Ons hele model is gebaseerd op acquisitiekosten en de lifetime value van klanten. We testen daarom continu de effectiviteit van bijna alle beschikbare (online) kanalen en technieken. Verder investeren we veel in content in verband met search en social. Daarnaast stimuleren we met pr, community management en een referral programma de word-of-mouth en viraliteit van goodso.

Je bent vast niet voor het vak ‘verloren’. Eigenlijk ben je een unieke strategische creatief. Zien we je ooit nog terug bij een bureau of klant?
Wat is er mooier dan je talent inzetten voor je eigen bedrijf? En wat relevants doen? Daarnaast help ik nog wel bekenden met positioneren, het ontwikkelen van waardeproposities en nieuwe verdienmodellen en het injecteren van start-up denken. Maar de komende tijd alle aandacht voor Boodschapp, al lijkt het me leuk en leerzaam om nog eens aan klantzijde te werken. Ook al doe ik dit natuurlijk nu al. Zij het op kleine schaal.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie