Jongeren en millennials hebben niets tegen mobile advertising

Onder bepaalde omstandigheden, wel te verstaan.

Aldus van Nielsen.

42 procent van de doelgroep Generation Z (geboren vanaf 1996) en 44 procent van de millennials (geboren tussen 1977 en 1995) -met een smartphone- wil best mobile advertising ontvangen, aldus Nielsen. Zolang de content erachter maar gratis is, een flinke promotie bevat, en de advertenties geen invloed hebben op hun dataverbruik.

Voor beide doelgroepen is gemak belangrijk: ze zullen eerder op een advertentie klikken als ze daarvoor een app niet hoeven te verlaten, of niet geredirect worden naar een andere website.

Jongere smartphonegebruikers vinden het ook niet zo&;n punt om persoonlijke gegevens te ruilen tegen gratis (of goedkopere) content. In tegenstelling tot veel oudere consumenten.

55 procent van Generatie Z en 48 procent van de millennials is bereid in te gaan op een aanbod via een advertenties, zolang deze advertenties de juiste mix van branding, gemak en aanbod bevatten.

Generatie X (geboren tussen 1965 en 1976), de babyboomers (1946-1964) en de generatie is geboren is voor 1946, zijn veel sceptischer  over het geven van persoonlijke informatie in ruil voor een leuke deal.

Nielsen ondervroeg 8400 online consumenten. Millennials (19 procent), Generatie X (17 procent) en Babyboomers (14 procent) zijn het meest ontvankelijk voor coupons of promoties.

Opvallend: zowel de jongste Generatie  Z als de generatie die is geboren voor 1946, zijn het meest positief over getargete advertenties. Deze doelgroepen hangen dus erg aan aandacht en relevantie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie