Premium

JWT Amsterdam wint Gouden Leeuw met 'School for Justice'

Brons in 'Cyber' voor 180 Amsterdam en TBWA\Neboko

Met 'School for Justice', een campagne voor Free a Girl Movement, heeft J. Walter Thomson Amsterdam bij Cannes Lions de eerste Gouden Leeuw voor Nederland gewonnen. De prijs werd behaald in de categorie Direct.

 

 

In de categorie Cyber waren er twee Bronzen Leeuwen, een voor 'The Shared Story of Harry and Ahmed' (Unicef) van 180 Amsterdam, en de ander voor 'Tramroulette' (Holland Casino) van TBWA\Neboko. De laatstgenoemde campagne is nu al vier keer bekroond, in alle gevallen met brons.

Holland spreekt nog een paar woordjes mee, want MediaMonks speelde een belangrijke rol in de totstandkoming van twee prijswinnende campagnes. 'The Enter Sandbox VR Experience' (Audi, bureau POL, Oslo) won een Gouden Leeuw en tweemaal zilver in de categorie Cyber. 'Quest to Legoland', van het Amerikaans bureau VML, kreeg zilver en brons in de categorie Mobile.


In de categorieën Creative Data en Innovation vielen Nederlandse bureaus buiten de prijzen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie