Kia stelt XXS Amsterdam aan als bureau voor marketingcommunicatie in Nederland

Aan de keuze ging een uitgebreide pitch vooraf.

Automerk Kia Motors Nederland heeft een nieuw bureau. Voortaan is XXS Amsterdam verantwoordelijk voor de merk- en marketingcommunicatie in Nederland.

Fullservice als groot voordeel
Voorheen werkte Kia met bureau Woedend. Maaike Aarts, manager xommunications & pr van Kia Motors Nederland: 'De keuze voor XXS is samen met het hele team gemaakt. De ervaring, bewezen successen, manier van werken en de mentaliteit van het bureau passen bij de grote ambities die Kia op de Nederlandse markt heeft. De ‘fullservice’-propositie van het bureau geeft bovendien consistentie en efficiëntie.'

Ze legt uit dat ze het een groot voordeel vindt dat ze snel en efficiënt kan schakelen met XXS. Directeur Piet Hein Smit van XXS vertelt dat het bureau zowel concept als productie gaat verzorgen. Op het gebied van social media zal het bureau samenwerken met Goud Uberconnected.

Kia en XXS
Kia staat in de top 10 van Nederlandse automerken en de ambitie is om in de top 5 te komen. Afgelopen jaar introduceerde het merk vier nieuwe auto's in Nederland: de nieuwe Rio, Picanto, Stonic en Stinger.

Bureau XXS Amsterdam won het afgelopen half jaar ook de pitches voor New10 (onderdeel van ABNAMRO) en hollandsnieuwe (Vodafone/Ziggo). Het bureau won afgelopen jaar prijzen bij de ADCN, de Esprix en de SAN. Bij SAN was XXS een van de meest bekroonde bureaus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie