Kijkcijfers: Sotsji op 1

De laatste week van Olympische Winterspelen in Sotsji betekende een marktaandeel van 46 procent voor de publieke zenders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In week 8 waren de publieke zenders over de gehele dag goed voor bijna de helft van de tv-markt: 46 procent. Nederland 1 had een marktaandeel van 33,9 procent.

In het avondtijdvak behaalden de publieke zenders een aandeel van 40,5. Nederland 1 had ’s avonds 25,0 procent.

De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een aandeel van 21,5 procent (’s avonds 29,2). RTL4 was goed voor 13,6 (gehele dag) en 18,5 procent.  De SBS-zenders scoorden 11,0 en 15,2. SBS6 had een aandeel van 5,8 over de hele dag en 7,9 in het avondtijdvak.

De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden over de hele dag samen een marktaandeel van 8,8 en in het avondtijdvak 5,5.

In de top 10 van best bekeken programma’ s staat negen keer ‘Sotsji’. De huldiging van de 10 KM heren schaatsen staat bovenaan met 4.326 miljoen kijkers. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie