Koepel pleit voor Europees keurmerk webwinkels

De koepelorganisatie voor webwinkels in Brussel wil een Europees keurmerk om online shoppen over de grens betrouwbaarder te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt . De EMOTA (European e-commerce and Mail Order Trade Association) onderzoekt de haalbaarheid van een grensoverschrijdend keurmerk, zegt Wijnand Jongen, directeur van . Jongen praat ook mee in de koepelorganisatie.

De directeur denkt dat het eigen keurmerk, het Thuiswinkel.org Waarborg, als voorbeeld voor het EU-keurmerk kan dienen. Als leden van Thuiswinkel.org een van de regels van het keurmerk overtreden dan kan de consument naar een geschillencommissie stappen.

Jongen denkt dat één herkenbaar keurmerk het webwinkelen over de grens betrouwbaarder kan maken. Wel zegt hij dat de plannen voor een Europese keurmerk nog in de kinderschoenen staan, omdat de Europese regelgeving ingewikkelder is.

Op dit moment is er nog geen Europees keurmerk en heeft elk land eigen keurmerken.

Bron: Webwereld (Ernst-Jan Hamel)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie