Koppen rollen bij JWT vanwege Ford 'bondage' reclame

De creatieve directie van JWT India is gevraagd op te stappen. Aanleiding is de rel rond een 'smakeloze' advertentie van Ford, waarin de zusjes Kardashian vastgebonden zijn afgebeeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kim, Khloe en Kourtney Kardashian kunnen niet lachen om de grappig bedoelde Indiase advertentie: een spotprent waarin de zussen vastgebonden en met de mond gesnoerd in de kofferbak van een auto zitten, terwijl Paris Hilton achter het stuur zit.

'Zet je zorgen opzij met de extra grote kofferruimte van de Figo', luidt de begeleidende tekst. De advocaat van de Kardashians noemt de advertentie 'walgelijk, gemeen en beledigend voor alle vrouwen'.

Hij voegt eraan toe dat de Kardashians de zaak niet licht opvatten en onderzoeken wat hun mogelijkheden zijn om juridische stappen te ondernemen tegen het reclamebureau JWT dat de advertenties heeft gemaakt.

Op één van de andere tekeningen zit de Italiaanse ex-premier Silvio Berlusconi achter het stuur. Hij heeft drie schaarsgeklede, onbekende dames in zijn achterbak zitten.

JWT bood in een verklaring verontschuldigingen aan voor de advertenties, die volgens het bureau niet meer waren dan concepten die nooit bedoeld waren voor publicatie. Ook Ford betreurt het dat de advertenties zijn gepubliceerd.

Inmiddels rollen er ook koppen. Bobby Pawar, JWT India's creatief directeur, en Vijay SimhaVellanki, creatief directeur van Blue Hive (een WPP divisie die de belangen van Ford managed) zijn gevraagd om af te treden, weet te melden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie