Kruidvat levert Communicatieblunder 2012

De verkiezing van de Communicatieblunder van het Jaar wordt georganiseerd door Copytijgers. Kruidvat won met de tekst 'Helpt de bestrijding van bacteriën tegen te gaan' in een reclamefolder waarin een Dettol product geadverteerd werd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De dubbele ontkenning won het van van Albert Heijns bonusaanbieding voor 'Kroepoep', wat een tweede plaats waard was. Een reclamefolder waarin voorwerpen van alledag een nieuwe 'dementie' kregen werd derde in de ranglijst van Communicatieblunders.

Ruim 800 bezoekers van brachten hun stem uit op een van de tien genomineerden. Achttien procent daarvan stemde op de Dettol advertentie in de reclamefolder van Kruidvat. Kruidvat 'wint' tien gesigneerde exemplaren van het boek Tampasta en nazi goreng, spel- en taalfouten in professionele communicatie. Dit boek, geschreven door Sander Ruijsbroek en uitgegeven door Eburon Business, verschijnt vandaag en was de aanleiding om deze verkiezing te organiseren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie