KWF Kankerbestrijding sterkste goede doel

KWF Kankerbestrijding heeft het sterkste imago van alle goede doelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Hendrik Beerde Brand Consultancy onder 3000 Nederlanders. De CliniClowns en het Rode Kruis staan op respectievelijk de tweede en derde plaats.

De populariteit van de goede doelen wordt tweejaarlijks onderzocht. Twee jaar terug stond de Kankerbestrijding ook al op de eerste positie. Onder jongeren is het Wereld Natuur Fonds het favoriete goede doel.

Over de hele linie stijgt de populariteit van goede doelen, zo concluderen de onderzoekers. Daardoor halen goede doelen meer geld op. Zo wist Red een Kind maar liefst 77 procent meer geld binnen te halen en ook het Nationaal MS Fonds zag de inkomsten met 39 procent stijgen.

Bron: ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie