Loeki de Leeuw krijgt zijn eigen glossy

In de eenmalige uitgave delen de makers van de leeuw hun 32 jaar reclame-ervaring

Het animatiefiguurtje uit de Ster-reclameblokken krijgt eenmalig een eigen luxe tijdschrift. In de glossy lees je alles over de geschiedenis van Loeki. Zo vertellen de makers hoe zij de animaties maakten, waar de kreet ‘Asjemenou’ vandaan komt en in hoeverre de Ster censuur toepaste om bepaalde producten aan te prijzen.

Op tv en in de Efteling

Loeki was tussen 1972 en 2004 te zien op tv. Je zag ‘m in meer dan 7.000 filmpjes die ongeveer vier seconden duurden. Van 2005 tot 2012 was de leeuw te zien in de attractie Carnaval Festival in De Efteling. 

Uitgever Seb van der Kaaden: ‘Loeki is een wat onhandige leeuw die heel vaak valt of met tegenslagen te maken krijgt, maar altijd weer vrolijk opstaat. Die kenmerken hebben we ook in de glossy gestopt.’

Interviews

Want het draait niet alleen om Loeki. In de glossy staan ook interviews met Harry Piekema (die de rol van Albert Heijn-manager Van Dalen speelde in de reclames) en acteur Frank Lammers. Daarnaast vertellen oud-judoka Edith Bosch en schrijver Marcel van Driel hoe zij uit hun dal wisten op te klimmen.

‘Dit tijdschrift is een prachtige kans om de leeuw opnieuw in de schijnwerpers te zetten’, vertelt Louise Geesink, de dochter van Loeki-bedenker Joop Geesink. Zij is nam in 1984 het ‘Loeki-stokje’ over van haar vader.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie