Premium

Marlies Dekkers lanceert rauwe, feministische merkfilm

Met The Awakening viert Dekkers haar 'feministische gedachtegoed'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amsterdamse bureau  tekent voor de realisatie van de campagne.

Dekkers ziet The Awakening als een &;visueel, feministisch manifest&;. De film – geregisseerd door – schetst kortgezegd het verhaal van Adam en Eva, maar dan in het scenario waar Eva een hap van de appel neemt. Door die hap vindt ze de kracht om haar zelfvertrouwen te laten groeien.

‘Als wij onze krachten bundelen kunnen we stereotypes als “vrouwen hebben minder kracht, intelligentie en lef dan mannen” gezamenlijk tackelen’, stelt oprichter Marlies Dekker

‘Daarvoor moeten vrouwen wel vooruit denken en begrijpen dat gelijkheid niet afhangt van externe factoren. Vrouwen moeten hun gedachten zo trainen dat ze in zichzelf gaan geloven, waardoor we vol vertrouwen gaan voelen, denken en doen. Niet tegen, maar samen met mannen. Om uiteindelijk vooruit te komen, dat is waar The Awakening over moet gaan.’

Opvallend is dat in de film niet een design van het merk voorkomt. Een bewuste keuze, volgens Dekkers omdat het niet mag afleiden van de centrale boodschap, namelijk &;de kracht van vrouwelijk zelfvertrouwen’.

De lancering van The Awakening viel samen met de 50e verjaardag van Dekkers.

Credits
Written & directed by | Daniel Nogueira
Starring | Sandra Ortega Bejarano
Music | elevation by Hildur Guðnadóttir
Under license of | Touch Music
Voiceover | Sandrine Huijgen
Stand in | Chrisella Sabee
Creative directors | Marlies Dekkers, Sandrine Huijgen & Jessica Kersten
Creative studio | Cloudfactory | Sandrine Huijgen, Jessica Kersten, Olivier Teepe
Sandeep Chawla, Jeanette Luttik & Mila Manfrin
Marlies|Dekkers | Marlies Dekkers & Onno van Tilburg
Production company | Brenninkmeijer & Isaacs
Dop | Jasper Wolf
Editor | Govert Janse
Lead vfx | Stephen Grasso - Time Based Arts
Colour grade | Jack Mcginity - Time Based Arts
Audio mixing and recording | Kaiser Sound Studios, Ruben de Winther & Marco Baay
Executive producer | Jelani Isaacs
Producer | Suzanne van den Bouwhuijsen
Gaffer | Maarten van der Pluijm
Key grip | Mike Laureys
1st ad | Kelly-Joanne Jenkins
Focus puller | Vincent Geijsel
Phantom operator | Yke Erkens
Set dresser | Marten Hoekstra
Make up artist | Jolanda Denneman
Vtr/dit | Joep Bannenberg
Crane grip | Paul de Vries
Best boy | Mark Huisman
Electrician | Bram van Woudenberg, Aaron Tschanz & Bart Blankenzee
Projector technician | Jesse Salomé
Prop buy/ ass art | Frank Bulthuis
Wardrobe ass | Esmee de Bruin
Set assistant | Roche Wong
Production intern | Annely Valk
Production assistant | Libbe van Dijk
Facilities
Camera | Camalot
Grip/crane/hothead | Gripwise
Projector | Beam Systems
Electric | Erno Das
Vtr | Joep Bannenberg
Catering | Quiscene 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie