Premium

McCann en FCB Amsterdam integreren

De beide bureaulabels blijven bestaan in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

McCann Amsterdam blijft gehandhaafd als het label voor de internationale (netwerk-)klanten, FCB Amsterdam wordt het label voor creativiteit en crm en daarmee tevens het hoofdlabel.

De mensen van beide bureaus, 63 in totaal, zaten al bij elkaar, de back-offices werden gedeeld maar nu is alles geïntegreerd tot één bureau.

De directie wordt gevormd door Benjamin Messelink, Paul ten Veen en Frans Brand, onder leiding van Jos Vis (45, foto). Hij rapporteert aan Sébastien Deslee, President International FBC, in Brussel.

Internationale netwerkklanten zijn Mastercard, Nespresso en Beiersdorf, lokale klanten zijn Cloetta, Kwekkeboom, Praxis, Remia, Gouda’s Glorie, ING, Air Miles en Blue-Band.

Wat vooraf ging: 

In 2011 Frans Brand met zijn bureau Ideas for Brands een minderheidsbelang in McCann Nederland. Hij werd chairman van de toen nieuw gevormde McCann World Group Netherlands en de toenmalige ceo Hank van Dijk vertrok.

Jos Vis tot President van het toenmalige Draftfcb Nederland, als opvolger van Dik Klicks. 

In maart 2014 de nieuwe global ceo van Draftfcb, Carter Murray, de bureaunaam van Draftfcb tot FCB (Amsterdam).

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie