Mediamensen zetten zich in voor Stichting Beat Batten

Erik de Zwart en verschillende bekende mediamensen ondersteunen de stichting die de strijd aanbindt met de slopende stofwisselingsziekte Batten bij kinderen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kinderen met worden blind, krijgen te maken met epilepsie, geheugenverlies, spierfuncties vallen uit en uiteindelijk overlijden ze veel te jong. Zestig kinderen in Nederland hebben deze zeldzame stofwisselingsziekte.

Ronald Jansen, consulting partner DVJ Insights, weet hier helaas alles van. Bij zijn nu tienjarige zoon Roel werd de diagnose Batten drie jaar geleden gesteld. Het was en is nog steeds alsof hij &;in een hele slechte film&; beland is. In zeer korte tijd ging Roel steeds slechter zien. Zo snel dat de alarmbellen afgingen. Hij is nu volledig blind en gaat inmiddels naar een blindeninstituut.

Het nieuws dat hij zijn zoon zou overleven hakte er snoeihard in en was nauwelijks te bevatten, vertelt Jansen. Na een maand ging hij aan de slag bij. &;Ik wilde zo graag iets doen en al was het maar een beetje verschil kunnen maken.&; Hij belde ook Evert Bronkhorst (Vizeum Nederland), met wie hij tien jaar geleden in het MWG-bestuur had gezeten. Die bood direct zijn hulp aan en binnen no time werd een &;media commissie&; in het leven geroepen die de stichting ondersteunt bij het bedenken en ontwikkelen van landelijke campagnes en actief is richting mediapartners van de stichting.

De commissie bestaat naast Bronkhorst uit Cora Baas (3MO), Allard Ruyl (Branddeli), René Zeedijk (Mediascience), Corien Niezing (New Influence PR) en Erik de Zwart (Radio Veronica), die tevens naar buiten treedt als ambassadeur van Stichting Beat Batten.

Jansen: &;Ik was terughoudend om mijn zakelijke netwerk te benaderen, ik zei tegen Evert: "dit zijn toch privé-sores", maar Evert was resoluut: "ben je gek, het gaat om het leven van kinderen, dit moet je gewoon doen!&;. 

&;Batten sloopt mij&;

In de zomer van 2013 werd de eerste tv-spot uitgezonden om de aandacht te vestigen op de ziekte van Batten. Jansen: &;We waren geïnspireerd door de ALS-campagne met de patiënt in beeld en de confronterende boodschap dat deze inmiddels is overleden. In die richting dachten we in het begin. Maar het grote verschil is dat deze ziekte kinderen treft, daar moet je dus heel voorzichtig mee zijn. Kinderen horen uiteraard de spots ook, en als ze wat jonger zijn weten ze nog niet daat er meer ellende aankomt. De nieuwe campagne, die nu op tv, radio, outdoor, online en in print te zien en te horen is, hebben we iets indringender en confronterender gemaakt dan de vorige, met de tekst: "Batten sloopt mij".

Het bureau Brand Builders bedacht en ontwikkelde het volledige concept, samen met hun partners. DVJ Insights heeft de nieuwe spot gepretest en de film scoorde boven alle benchmarks, zegt Jansen. &;Na krap twee weken zit het website-bezoek dan ook op het niveau waar we bij de vorige campagne na drie maanden op zaten. Ongelofelijk knap werk van Brand Builders en Vizeum die samen met nog veel meer professionals dit weer hebben mogelijk gemaakt. En zoveel media-exploitanten die weer meewerken - ik ben daar enorm trots op.&; Media-exploitanten kunnen zich uiteraard nog altijd melden als ze mee willen werken aan de campagne, voegt Jansen eraan toe.

Wat ze proberen te bereiken met de campagne: &;Bewustwording dat het een impactvolle ziekte is, niet alleen voor het patiëntje maar ook voor de omgeving. En we hopen dat we mensen op ideeën brengen om iets te doen, we zijn blij met alle hulp. Graag zouden we ook meer regionale ambassadeurs krijgen, mensen die Beat Batten in hun regio onder de aandacht brengen.&;

Op  is te zien dat er al volop acties worden georganiseerd. &;Met de campagne bereiken we ook professionals, artsen en medisch onderzoekers; die nemen contact met ons op. Maar donaties zijn uiteraard ook meer dan welkom. Het onderzoek dat we financieren kost veel geld.&

Dit zijn de BeatBatten Business Friends en partners:

Brand Builders (creatie & coördinatie)

Vizeum (media-inzet)

MediaScience (online media)

DVJ Insights (marktonderzoek)

Frans Dekkers (fotografie)

MAD (opname & editing)

Adwise (adwords campagne)

SumisCompany (drukwerk)

Dutch Casting Agency (model)

Sky Radio (geluidsstudio)

Elonisas (web development)

NewInfluence (PR)

Stichting Beat Batten dankt ook: Jesse Schotanus (voice), Jasmijn van Dijk (voice-over), Cora Baas (fotografie & interviews site),Floris Hulsman (concept & copy), Martijn van Hees (regie video) en Dannick Haverlach (model).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie