Creatie & Campagnes

Meer gouden awards tijdens de Esprix 2017: dit zijn de winnaars

, redactie | 20 april 2017, 22:13

De jury reikte donderdagavond 32 prijzen uit in de Hollandsche Manage te Amsterdam.

Vier winnaars nemen dit jaar een gouden Esprix-award mee naar huis. Daarnaast reikte de jury donderdagavond in Amsterdam zes zilveren en 22 bronzen awards uit.

In totaal zijn er 32 winnaars, één meer dan in 2016. Voor het tweede jaar op rij werd er geen Grand Prix uitgereikt. De jury deelde wel meer gouden awards uit, vorig jaar waren dat er slechts twee.

Bekijk hieronder de winnaars van de gouden en zilveren Esprix

Goud
Retail
We X Nina
Bureau: Endemol Shine Nederland, RTL Nederland, brandwebbing
Opdrachtgever: We Fashion
Juryrapport: ‘Knap doorgevoerde branded content in samenwerking met RTL4-programma Goede Tijden Slechte Tijden, met een goede merkfit. Verfrissend in de categorie, spot-on in de doelgroep. De uitwerking is consequent en echt overal in doorgevoerd. De 'eigen' collectie is vernuftig verweven in het script van GTST. Ook zorgt de campagne voor een goede score op verkoop van de collectie en op de merkwaarde van We Fashion.’

Not for profit
De keerzijde van de medaille
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Opdrachtgever: Amnesty International The Netherlands
Juryrapport: ‘Indrukwekkend, na een week is de campagne stopgezet onder druk van betrokken partijen rond de Spelen in Rio. De actie is internationaal ingezet, maar in Nederland gemaakt. Het randje opzoeken is een consequente lijn van Amnesty International, dat daarmee al vaker veel impact heeft gerealiseerd. Het creatief werk is jaloersmakend. Het terugtrekken van de campagne laat zien hoe spraakmakend deze campagne is geweest. Tegelijk maakt het ook duidelijk hoe groot het probleem is. Deze case wint goud op basis van creatie en impact.’

Telecom & utilities
Niet omdat het moet maar omdat het kan
Bureau: Indie Amsterdam, CODE D'AZUR, MEC, iProspect
Opdrachtgever: Tele2
Juryrapport: ‘Zeer sterke campagne. Krachtig en echt onderscheidend in een zeer competitieve markt. Het is zo over the top en aansprekend dat het echt een optimaal bereik heeft gecreëerd. Een mooie ronde case met een on-Nederlands goede uitvoering.’

Retail
Zeeman trouwjurk
Bureau: Persuade, Ganbaroo
Opdrachtgever: Zeeman
Juryrapport: ‘De Trouwjurk-campagne van Zeeman is een zelf gecreëerd moment, dat perfect aansluit op de eigen pay-off 'Zo eenvoudig kan het zijn'. Het lijkt zo'n simpel idee, maar is juist ontzettend knap uitgewerkt. Deze case paart slim ondernemerschap aan goede marketing. De resultaten liggen vooral op social media. Deze originele, verrassende actie doet veel voor het merk. Sterker nog: het product is zelf in feite de campagne.’

Zilver
Employer branding & employee engagement
#Crimediggers
Bureau: Steam
Opdrachtgever: Politie

Durables
SKODA is zaterdag
Bureau: Selmore, Mediacom
Opdrachtgever: Pon’s Automobielhandel

Innovation & transformation
The Next Rembrandt
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam, Microsoft, New Amsterdam Film Company, Superhero Cheesecake
Opdrachtgever: ING Nederland

Telecom
Buurman & Buurman met Toon
Bureau: Dawn, Mindshare, Blue Mango, Anyone?
Opdrachtgever: Eneco

Not for profit
Microlympics
Bureau: Dawn, HagensPR
Opdrachtgever: Artis

Product launch
Samsung Galaxy S7
Bureau: Samsung Electronics Benelux
Opdrachtgever: Cheil Benelux, Starcom

Bekijk alle winnaars op Esprix.nl

Over de auteur

Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Esprix Awards 2017

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs