Meest Olympische merk: Adidas gaat op kop

Heineken en Nike staan tot nu toe ook in de top drie van de meest Olympische merken van 2012.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoekbureau Bureau Consumenten Onderzoek (BCO), (onderdeel van TMG). Aan het begin van de Spelen wordt Adidas gezien als meest Olympische merk, op de voet gevolgd door Heineken en Nike. De dranken AA Drink en Coca Cola complementeren de top 5 van Olympische merken. Telegraaf Media Nederland blijft de associatie met Oranje en de Olympische Spelen meten en zal de uitslag na afloop bekend maken.

In de top 10 van merken die worden geassocieerd met Oranje- en haar topsporters, staan veelal dezelfde merken als in de Olympische top 10. Maar er zijn verschillen. Heineken staat bovenaan in deze top 10. Ook de banken Rabobank en ING staan hoger in de top 10 van Oranjemerken. Deze merken richten zich meer op onze eigen topsporters, terwijl merken als Coca Cola, Nike en Adidas zich meer verbinden aan het evenement en haar (internationale) topsporters.

Top 10 Merken die geassocieerd worden met de Olympische Spelen:
1 Adidas
2 Heineken
3 Nike
4 AA Drink
5 Coca Cola
6 Rabobank
7 Aquarius
8 NOS
9 ING
10 De Telegraaf

Top 10 Merken die geassocieerd worden met Oranje(topsporters):
1. Heineken
2. Adidas
3. Rabobank
4. AA Drink
5. ING
6. Nike
7. NOS
8. Aquarius
9. Nationale Nederlanden
10. Coca Cola

Gevraagd met antwoordmogelijkheden (geholpen, 100+ merken) op 27 juli 2012.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie