Merk & Strategie

Merk Delta Lloyd verdwijnt na overname NN Group

Redactie | 24 december 2016, 12:10

Dit was een aantal beroemde Delta Lloyd-reclames.

Dat werd vrijdag bekend. Aandeelhouders van de Amsterdamse verzekeraar moeten het overnamebod van NN Group nog wel goedkeuren. Met de overname moet NN Group meer schaal krijgen op de verzekeringsmarkt. De merken Ohra en BeFrank die ook onder Delta Lloyd vallen, blijven wel bestaan.

Delta Lloyd koos - begin dit jaar - na een pitch voor Lemon Scented Tea. Het was de bedoeling dat het bureau een nieuwe positionering ging neerzetten. Ook werkt de verzekeraar met en het mediabureau is UM. 

Delta Lloyd heeft een rijk reclameverleden met sterke commercials van - toen nog - TBWA\Campaign Company dat ook de pay-off &;...zeker Delta Lloyd&; bedacht. In 2006 koos Delta Lloyd voor Lowe & Draftfcb. Het was de tijd van &;Niets is zeker&; en de stem van acteur Henk van Ulsen. In 2011 keerde de verzekeraar terug bij TBWA\Neboko en werd - met de kredietcrisis in het achterhoofd - &;Kritisch op het juiste moment&; toegevoegd. 

|

;De Optimist&; -- Delta Lloyd

Over de auteur

Reacties op dit artikel (5)

Comment author avatar
Avatar

Richard Otto

(27 december 2016, 8:36)
Nemen we mee voor de 3e druk van 'Verdwenen Merken'
Avatar

Ed Stibbe

(27 december 2016, 10:48)
Niet is zeker was het campagne thema van Delta Lloyd tussen 2006 en 2011. Wat hiermee maar weer bewezen is....
Avatar

Koen van Niftrik

(27 december 2016, 18:06)
Zo is het Ed. En 'Kritisch op het juiste moment' is ook niet iedereen gegeven: ...zeker niet NN. Is de rationale achter het opheffen van het waardevolle merk Delta Lloyd soms dat het teveel lijkt op NN? Gevalletje kapitaalvernietiging, helaas. Maar zeker in 2016 geldt: 'Niets is zeker'.
Avatar

Peter van Leeuwen (Leone Interim | Advies | Pitchbegeleiding

(28 december 2016, 11:27)
Wat ongelooflijk zonde dat zo'n merk als Delta Lloyd nu ook binnenkort ten grave wordt gedragen! Verbazend om te zien hoe met name binnen de markt van financiele dienstverleners zo gemakkelijk met merken wordt omgesprongen! Het lijkt wel alsof alle opgebouwde goodwill zonder enige terughoudendheid zo in de prullenbak wordt gesmeten! Ik vind het oprecht zonde van zo'n mooi merk waar ik langere tijd voor heb gewerkt.
Avatar

Erik van Engelen

(28 december 2016, 17:31)
http://www.eneco.com
Het is vooral zonde van alle communicatie euro's die in zo'n merk zijn gestopt zonder concrete bewijsvoering. Een merk kan alleen bestaan bij gratie van klant relevantie. Communicatie is een aanvulling of invulling. Maar als een merk - zoals Delta Lloyd - m.n. gebouwd is op reclame dan is het alleen een gemis voor de bureauwereld. Niet voor de klant. Zo gaat dat en dit zal alleen nog maar harder gaan in de komende jaren.

Gerelateerde items Delta Lloyd

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs