Merkstretch: Campina introduceert kaas

'Het is voor ons een logische stap om onder de merknaam Campina kaas van Nederlandse bodem te introduceren.'

legt onder de naam van het zuivelmerk (melk, yoghurt, vla, boter etc.) kaas in het supermarktschap. Het Campina kaasassortiment bestaat uit plakken en stukken in vier smaken: jong, jong belegen, belegen en extra belegen. Daarbij wordt ook een &;kindervariant&; geïntroduceerd onder de naam &;Campina Koetjeskaas&; (foto), plaken jonge kaas in de vorm van een koetje. Campina: &;Een feest op elke boterham.&; Daarnaast worden ook biologische varianten (foto onder rechts) aangeboden en stukken kaas onder het submerk Campina Boer & Land.

Campina meldt dat de kaas 100 procent natuurlijk is en geen toegevoegde kleurstoffen bevat. Campina: &;Dit is te zien aan de lichtere kleur van het kaasassortiment. De jonge en jong belegen kazen zijn gemaakt van Nederlandse weidemelk. Weidemelk is melk van koeien die ten minste 120 dagen per jaar, minimaal zes uur per dag in de Nederlandse wei grazen.&;

Berndt Kodden, managing director FrieslandCampina Branded Netherlands licht de Campina-brandstretch als volgt toe: &;Campina is het grootste zuivelmerk van Nederland. Een boterham met kaas is niet weg te denken uit de Nederlandse eetcultuur. Het is dus een logische stap voor Campina om kaas van Nederlandse bodem te introduceren die rijk is aan voedingsstoffen.&;

Verkrijgbaar
Campina kaas is verkrijgbaar vanaf 29 februari bij Albert Heijn en vanaf 7 maart bij Jumbo. Vanaf eind maart is de belegen kaas ook gemaakt van weidemelk. Voor de extra belegen variant is dit vanaf begin mei.

Kaasmerken
Naast Campina brengt FrieslandCampina ook kaas op de markt onder de merken Frico en Millner.

Lees het interview met Kiki Deckers, portfolio director butter & cheese van FrieslandCampina, over de introductie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie