Metrixlab koopt Amerikaanse MarketTools

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Nederlandse internetmarktonderzoekbureau neemt de Amerikaanse branchegenoot over

MarketTools, leverancier van diensten en software voor marktonderzoek, telt 234 medewerkers en is gevestigd in San Francisco met vijf nevenvestigingen in de VS en Azië. Het bedrijf wordt geïntegreerd met de huidige activiteiten van MetrixLab en komt onder leiding van Simon Kooyman, de nieuwe MetrixLab ceo Noord-Amerika.

Het Nederlandse MetrixLab wordt hiermee naar eigen zeggen het op één na grootste internetmarktonderzoekbureau ter wereld, na het Japanse beursgenoteerde Macromill. Na de overname telt Metrixlab meer dan vierhonderd medewerkers. Het bureau heeft dertien kantoren in de VS, Europa en Azië en een jaaromzet van $80 miljoen

Volgens Han de Groot, ceo van MetrixLab, bevestigt de overname de leidende Nederlandse rol in online onderzoek. 'Internet heeft de afgelopen tien jaar de marketinginformatiemarkt op zijn kop gezet en Nederland is één van de koplopers geweest in de adoptie van marktonderzoek via internet. Dankzij de overname zal Metrixlab beter in staat zijn 'om wereldwijde klanten zoals Microsoft en Philips nu overal ter wereld ondersteunen met marktonderzoekspecialisten, toegang tot internationale consumentenonderzoekpanels en geavanceerde onderzoekstechnieken in sociale en mobiele media', zegt De Groot.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie