Premium

Milka met eerste lokale tv-commercial voor de Nederlandse markt

Nederlanders sturen laatste stukje chocola aan zichzelf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is de eerste lokale tv-commercial van Milka om de geïntegreerde campagne &;Het laatste stukje&; te laden. De campagne ging donderdag live.

Om deze nieuwe activatie aan te jagen, ontwikkelde Content Partnerships naast een aantal online video’s ook onderstaande tv-commercial. Deze commercial heeft als doel de doelgroep te inspireren tot het delen van het laatste stukje Milka. 

Vorig jaar haalde Milka het laatste stukje uit hun Milka reep. Men kon dit laatste stukje vervolgens opsturen naar een dierbare. En wat gebeurde er? Maar liefst 70 procent van de Nederlanders stuurde het laatste stukje naar zichzelf. Nederland was daardoor het minst tedere land van de zes Europese landen die deelnamen aan de campagne. In Duitsland stuurde slechts 16 procent het laatste stukje naar zichzelf. 

Maar Milka gelooft niet dat Nederlanders liefdevoller zijn dan vorig jaar bleek uit de resultaten. Met deze lokale campagne wil Milka Nederland een nieuwe kans geven om dit te bewijzen. 

Sequential storytelling
Met sequential storytelling wordt het complete verhaal opgebouwd in drie online video’s. Zo word er een relatie met de klant opgebouwd door alle fasen van het aankoopproces heen. In elke fase vertelt Milka een andere boodschap al naar gelang waaraan de consument behoefte heeft. 

Er is bewust gekozen om in de commercial met echte mensen te werken. Het draait hier namelijk om echte verhalen en emoties. De mensen in de commercial vormen daarom een goede afspiegeling van de Nederlandse samenleving.

Credits: 
Verantwoordelijk bij Milka: Bas Kuijs / Caroline Muller
Bureau: DAN Content Partnerships 
Creatief concept: Christepher Römer / Dennis Nieuwendijk 
Online mediabureau: iProspect: Mark Rijsdijk
Mediabureau: Carat
Productiemaatschappij: Dare Creative
Regisseur: Nina Aaldering 



Tv-commercial



60” (key benefit & emotie):



Hoe werkt het?  



Waarom werkt het?

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie