Marketing Technology
Deze exclusieve content is met je gedeeld door

Mobile World Congres: De opmerkelijke comeback van de Nokia 3310

Richard Otto, blogger | 28 februari 2017, 17:01

[VIDEO] Dag 1: Mobile groeit zichzelf voorbij

Het grootste mobile congres ter wereld verwacht dit jaar 130.000 bezoekers naar Barcelona te trekken. Van oorsprong richt de organisatie zich op mobile, maar de laatste jaren is de focus van MWC verbreed en richt het congres zich op alle connected devices. Om dit te benadrukken is het thema van het congres dit jaar ‘The Next Element’. 

Samsung doet een Apple'tje

Deze editie zijn er weinig grote productintroducties op het congres. Apple was altijd al de grote afwezige, maar ook Samsung heeft geen opzienbarend nieuws. Het Zuid-Koreaanse bedrijf heeft er dit jaar voor gekozen de nieuwe S8  een maand later te introduceren. En evenals Apple gaat Samsung hiervoor een eigen event organiseren, in de hoop hiermee meer aandacht te genereren.

Nokia 3310 niet kapot te krijgen

Opvallend was de comeback van de Nokia 3310. Geen smartphone, maar een vernieuwde versie van één van de best verkochte telefoons ooit. Het toestel kost slechts 50 euro en is net als het origineel vroeger bijna niet kapot te krijgen. Of het toestel -ondanks de media aandacht- het oude succes gaat evenaren is erg onwaarschijnlijk, maar het laat zien dat het Finse merk zeker nog niet begraven is.

Naast telefoons houdt Nokia zich bezig met Nokia Networks, dat mobiele telefoonnetwerken aanlegt en onderhoudt. Hiernaast heeft Nokia nog twee kleinere activiteiten: HERE, dat zich bezighoudt met navigatiemiddelen voor voertuigen en Nokia Technologies, waar nieuwe communicatiegerelateerde technologische toepassingen worden ontwikkeld.

Cloud, connected en artificial

Nederland is goed vertegenwoordigd met het nieuwe Holland Paviljoen, waar dit jaar de jaarlijkse pop-up borrel wordt georganiseerd. Tevens was er wederom het DMC Holland House netwerkevent van de Dutch Mobile Community in een van de populairste beachclubs van Barcelona. Ook hier gingen de meeste gesprekken niet meer over 'mobile', maar over cloud, connected devices en artificial intelligence.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs