Modemagazine i-D lanceert site in Nederland

Het modekanaal spitst zich toe op video.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Britse mode- en lifestyleblad brengt de online uitgave tot stand in samenwerking met Vice, dat i-D in december 2012 . Destijds werd gezegd dat het doel van de overname was om ‘’s werelds grootste online video gedreven modekanaal te ontwikkelen’. De Benelux-versie is vorige week gelanceerd.

Het modekanaal, dat een jonge en op de muziek vooruitlopende doelgroep bedient, laat video een hoofdrol spelen en doet dat door ‘de meest fascinerende persoonlijkheden uit de mode- en cultuurwereld’ te portretteren, de intersectie tussen mode/muziek en film/design te onderzoeken en een platform te bieden aan opkomend talent.

In de eerste editie – voor zover je daarvan kunt spreken bij een online medium – staat de Belgische ontwerper Dries van Noten centraal. Hij spreekt over zijn tentoonstelling Inspirations in het Parijse museum Les Arts Decoratifs. Verder zet i-D ‘zes Nederlandse creatieve smaakmakers’ op het podium, onder andere model en kunstenares en de muzikant.

Mede mogelijk gemaakt
De lancering van i-D in de Benelux wordt financieel ondersteund door fashion brand Diesel. Diesel presenteerde bij de lancering van i-D Benelux de lente-zomercollectie.

Punkroots
i-D, als punkblad begonnen in de eighties, is door de jaren heen uitgegroeid tot een voorloper op het gebied van mode en stijl, met originaliteit als uitgangspunt. (Handelsmerk: het covermodel heeft één oog dicht) Het groeide uit tot een vooraanstaand mode- en cultuurglossy. In de samenwerking met Vice blijft de redactionele onafhankelijkheid van i-D onaangetast, zeggen de samenwerkende partijen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie