Modewebshops converteren stuk beter op mobiel

Bijna 24 procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar.

Het conversiepercentage op smartphones van modewebshops steeg met 23,73 procent in Q1 2016 ten opzichte van Q1 vorig jaar. Een stuk grotere stijging dan op desktop of tablet. Ook nam het aantal bezoeken aan modewebwinkels via mobiel toe met 35,71 procent.

Zo blijkt uit een benchmark van ISM eCompany, dat onderzoek deed naar het online winkelgedrag van consumenten bij Nederlandse modewebshops.

Het afronden van het bestelproces in Nederlandse modewebwinkels blijft een relatief grote opgave. Er is een lichte daling in het aantal smartphonebezoekers die de winkelmand zonder aankoop verlaat.

In het eerste kwartaal van 2015 was de desktop favoriet voor een bezoek aan modewebwinkels. Dezelfde periode dit jaar daalde het aandeel desktopbezoekers van modewebwinkels naar 38 procent, terwijl bezoeken via de smartphone steeg. Daardoor gebruiken nu evenveel consumenten de desktop als de smartphone om te surfen naar modewebwinkels. De smartphone kent ook de grootste groei in het aantal bezoekers die de winkelmand bereiken (groei van 75,76 procent).

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie