Nationaal loket voor h-a-h-bladen in de maak

Binnen twee tot drie weken wordt een nationaal verkooploket geopend voor huis-aan-huisbladen. De nieuwe combinatie moet Wegener tegenwicht gaan bieden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vier spelers op de huis-aan-huisbladen-markt slaan de handen ineen en beginnen een verkoopbedrijf voor landelijke adverteerders: NDC Mediagroep (NDC/VBK de uitgevers), Holland Combinatie (Telegraaf Media Groep TMG), BDU Uitgevers en NWG (Nederlandse Weekbladen Groep) beginnen gezamenlijk een advertentieloket, waarmee ze naar eigen zeggen 60 tot 65 pct van de markt afdekken.

De vier genoemde partijen zijn aandeelhouders, de verwachting is dat vele kleinere h-a-h-bladen-uitgevers zich snel bij het viertal zullen aansluiten. Een naam voor het nieuwe verkoopkantoor willen betrokkenen nog niet prijsgeven, wel is duidelijk dat het loket ten kantore van de TMG in Amsterdam wordt gevestigd.

Zo’n vijftien mensen zullen zich van daaruit met de bewerking van de markt van nationale adverteerders gaan bezighouden, wie het bedrijf gaat leiden is evenmin bekend. Het nieuwe loket moet landelijke adverteerders met ‘aantrekkelijke tarieven en gebundelde krachten, volgens het one order, one bill-principe gaan verleiden’.

De constructie en werkwijze doen denken aan Nrp Dagbladen, het verkooploket voor landelijke adverteerders in regionale dagbladen, dat als Nationale Regiopers in 1998 van start ging.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie