De Eurobest jury maakte donderdag de shortlists bekend gemaakt van twaalf van de vijftien categorieën waarin prijzen zijn te vergeven, te weten: Film, Print, Outdoor, Radio, Direct, Promo & Activation, Media, Mobile, Interactive, Design, PR and Branded Content & Entertainment.
De Nederlandse eer in Portugal wordt vooral verdedigd door de interactieve bureaus. De meest nominaties zijn voor DDB/Tribal (acht maal), Achtung en Lemz (elk vijf). De nominaties van DDB/Tribal zijn voor Autodrop (Secret Portal), KLM (Be my guest) en Volkswagen (Hitchike with a like). Achtung sleept nominaties in de wacht met Volkswagen (Fanwagen en Volkwagen UP) en Vodafone (sponsoring ID&T), terwijl Lemz meedingt met werk voor KLM (KLM Live Reply) Veiligheid Nederland (etikettenloterij).
Andere kanshebbers op een Eurobest onderscheiding zijn Publicis (vier maal, met ALS en Bloemen.nl), Wieden + Kennedy (drie maal, met Heineken en Coca Cola), Arnold (Arnold Bike), en Doom & Dickson (twee maal met de Hema Push-Up bh).
Een overzicht van alle genomineerden tot nu toe is hier te vinden.
Op de vrijdag bekendgemaakt shortlists Integrated, Print & Poster Craft en Film Craft staan nog twee inzenden:
- Ogilvy Amsterdam - Orange Babies Copy (Print & Poster Craft)
- We Are Pi – Human Arabesque voor TED / DOHA Film Institute (Film Craft).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!