Nederlandse voornamen op Coca-Cola-verpakkingen

Voor het eerst in de geschiedenis wordt het opschrift "Coca-Cola" deels vervangen door Nederlandse voornamen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens de zomercampagne 'Share a Coke', zullen consumenten niet alleen “Coca-Cola” op het drankje aantreffen, maar aan een zijde ook één van de 150 populairste Nederlandse voornamen. Tot en met 31 augustus zullen deze namen verschijnen op losse PET flesjes van 500 ml Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De blikken en andere flessen Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero zijn gereserveerd voor het delen met 'Friends', 'Family', 'Love', ‘You’ en ‘Me’. Coca-Cola wil met deze actie de Nederlandse consument persoonlijk aanspreken. Met de lijst van 150 namen draagt de helft van jongeren geboren in 1983 – 1999 één van de voornamen.

Gepersonaliseerd blikje

Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren. Tot eind augustus reizen deze machines door Nederland. Op kunnen consumenten hun eigen blikje Coca-Cola maken en met familie en vrienden digitaal delen.

Als onderdeel van de campagne heeft Coca-Cola aan Drs. Emma van Nifterick, bekend van het blog voornamelijk.nl, gevraagd om onderzoek te doen naar de – populairste - voornamen in Nederland. Uit haar onderzoek komt onder andere naar voren dat de lengte, populariteit en spreiding van voornamen continue veranderen.

Commercial waarin tieners vertellen met wie en waarom ze een blikje 'sharen':

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie