Nespresso neemt koffiedrinkers mee naar Colombia

Greenberry maakt 360-gradenplatform voor koffiemerk

Fotograaf en voormalig NOS-presentatrice maakte voor Nespresso vijf minidocumentaires en een fotoreportage over koffieboeren in Colombia. Deze campagne heet ‘De Boer & de boer: van koffiebes tot kopje’. Bureau Greenberry lanceert het online onderdeel van deze campagne.

Virtueel wandelen

Op de website kun je virtueel rondwandelen op Colombiaanse koffieplantages. De website is gemaakt met interactieve 360º video’s. Je ziet stap voor stap hoe koffiebessen verwerkt worden op de plantage. Je kunt met een virtuele camera zelf een fotoreportage maken van het proces, net als Sacha de Boer. Op het platform kun je trouwens ook de foto’s die zij maakte bekijken.

VR in de winkel

Je kunt het platform niet alleen thuis bekijken, maar ook in de winkels van Nespresso. Daar waan je je met een virtualrealitybril en koptelefoon op de plantage in Colombia. Verder worden de vijf minidocumentaires over de reis worden vanaf deze week uitgezonden op Discovery Channel, National Geographic en 24Kitchen.

Doel

Nespresso wil met deze campagne vertellen dat het koffiemerk betrokken is bij elk onderdeel van de keten. Op die manier wil het merk kwaliteit en duurzaamheid waarborgen.

Credits:

Bureau realisatie platform: Greenberry

Technische realisatie platform: Superhero Cheesecake

Sound: Big Orange

Productie minidocumentaires: Moving Art 

Productie 360 video’s: 360films

Concept/projectcoördinatie documentaires: BrandDeli 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie