Premium

Netflix had in juli grootste bereik ooit: bijna 4 miljoen personen

Hoe jonger de doelgroep, des te hoger het bereik van Netflix, blijkt uit de online bereikscijfers van GfK DAM.

In juli 2017 is het bereik van Netflix via pc, smartphone en/of tablet gestegen naar 3.942.000 personen (27,5 procent van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder).

De video-on-demanddienst bereikt in Nederland sinds juli 2015 elk jaar een miljoen mensen meer. Van 1,6 miljoen in juli 2015 naar 2,7 miljoen in juli 2016 tot 3,9 miljoen in juli 2017. Deze online resultaten zijn overigens zonder direct kijken naar Netflix op tv.

Verschillen tussen doelgroepen
Voor de doelgroepen geldt: hoe jonger des te hoger het bereik van Netflix. Bijna de helft van jongeren tussen de 13-34 jaar heeft gebruikgemaakt van de website en/of app van Netflix, het bereik in deze groep steeg naar 47 procent in juli 2017. 

Maar ook de leeftijdsdoelgroep daarboven is een intensieve gebruiker: bijna een derde van de 35-49 jarigen heeft de site of app bezocht.  Nét als voor 13-34 jarigen zijn dat gemiddeld 15 bezoeken per maand. 


Hoger bereik dan NPO, RTL XL en KIJK.nl bij elkaar

Ook nieuw is het feit dat Netflix in juli 2017 voor het eerst op totaalniveau (13 jaar en ouder) een hoger bereik realiseert dan het gecombineerd bereik van de online videoportals NPO, RTL XL en KIJK.nl. Onder 50 plussers is het bereik van deze sites en apps nog wel hoger. Als we kijken naar de intensiteit van het gebruik van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder, dan ligt het aantal bezoeken aan Netflix ruim tweemaal zo hoog als dat aan de Nederlandse Gemist sites/apps.

Telegraaf VNDG bereikt in juli net als voorgaande maand nagenoeg één miljoen personen (999.000).

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie