‘Niet BMW maar Mercedes is Duitslands meest waardevolle merk’

Aber… het verschil is echt minimaal volgens Interbrand Duitsland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met een waarde van 25,4 miljard euro is Mercedes-Benz het , afgaande althans op de berekeningen van . Maar de afstand tot de nummer twee is klein. Automotive brand BMW is volgens Interbrand namelijk 25,2 miljard euro waard. Mercedes-Benz weet de waarde van vorig jaar vast te houden, terwijl BMW een procentje moet toegeven.

Smoel
Dat Mercedes-Benz en BMW de auto-industrie en überhaupt het merkenlandschap zo’n sterk gezicht geven bij onze oosterburen, blijkt wel uit het forse gat dat valt bij nummer drie; Deutsche Telekom is ‘slechts’ 12,9 miljard euro waard. Daarna volgen softwaregigant SAP (12,8 miljard) en Volkswagen (10,2 miljard).

Der Pkw
De automerken zijn los van de top 2 sterk vertegenwoordigd in de brand value ranking van Interbrand. Op een rijtje:

  • Rank 1: Mercedes-Benz, 25,4 miljard euro
  • Rank 2. BMW, 25,2 miljard euro
  • Rank 5. Volkswagen, 10,2 miljard euro
  • Rank 6. Audi, 7,3 miljard euro
  • Rank 12. Porsche, 5,3 miljard euro

Interbrand kent Audi een forse stijging in de merkwaarde toe: +17 procent. Het merk profiteert vooral van de successen in China.

De Aldi&;s en de Lidl&;s
Retailbrands zijn (in aantal merken) het best vertegenwoordigd in de lijst van Interbrand; het zijn er elf. Aldi is in Duitsland veruit de grootste retailer, gekeken naar de merkwaarde. De super staat op de 18e plaats met een value van 2,4 miljard euro (+10 pct). Lidl neemt de 23ste plaats in en is volgens Interbrand een miljard minder waard: 1,4 miljard ook +10 pct).

Bank
Er staan vijf financials in de top 50. Allianz is de grootste (5,7 miljard, 10e plaats), gevolgd door Deutsche Bank (15e plaats, 2,9 miljard).

Dassler
De heritage van de gebroeders Dassler lievert nog altijd twee posities op in de top 50, de enige twee sportmerken. Adidas (opgericht door Adi Dassler) staat op de 11e plaats met een merkwaarde van  5,5 miljard euro (-9 pct ten opzichte van een jaar eerder). Puma (Rudolf Dassler) staat op 29 met een merkwaarde van 1,0 miljard euro (-4 pct).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie