Nieuw keurmerk: Nederlands Goed

Er is weer een nieuw keurmerk geïntroduceerd: Nederlands Goed. Het moet de belangen behartigen van het Nederlandse bedrijfsleven en goederen en diensten uit Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Nederlands Goed’ staat volgens Pascal Engbers, één van de initiatiefnemers, gelijk aan een ‘Made in Holland’ logo, 'maar bij Nederlands Goed gekeurde producten en diensten vloeit tenminste 40 procent van het bedrag, gemoeid met productie, distributie en marketing, direct terug in de Nederlandse economie'.

Het doel van Nederlands Goed is om zo het consumentenvertrouwen te vergroten en economische stabiliteit te waarborgen voor in Nederland gevestigde organisaties, aldus Engbers. Een onafhankelijke onderzoekscommissie stelt vast of goederen of diensten voldoen aan de 40 procent eis waarna de betreffende organisatie het ‘Nederlands Goed’ keurmerk mag voeren.

Engbers: 'Veel merken manifesteren zich oop dit moment als "Nederlands" door bij de eigen merknaam een Nederlandse vlag, een koe danwel ander Nederlands kenmerk af te beelden. Geen van deze uitingen voegt economisch waarde toe aan Nederland en heeft enkel marketingtechnische doelstellingen. is enerzijds te vergelijken met het Ik kies bewust-logo, anderzijds kan men nu echt bewust kiezen hetzij met economische motieven in plaats van gezondheidsredenen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie