Nieuwe campagne Pink Ribbon: 9 per dag

In Nederland overlijden er iedere dag 9 mensen aan de gevolgen van borstkanker. Dit getal moet en kan omlaag, zo meldt Pink Ribbon in een nieuwe campagne. Bureau: FHV BBDO.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De stichting Pink Ribbon noemt 9 sterfgevallen per dag aan de gevolgen van borstkanker een ‘schokkend hoog’ getal. ‘Zo schokkend hoog dat wij vinden dat het als nieuws in de krant hoort. Iedere dag opnieuw. Tot 1 oktober plaatsten we daarom iedere dag hetzelfde nieuwsbericht in de krant: “9 mensen overleden aan borstkanker”.'

Op 1 oktober werd bekendgemaakt dat Pink Ribbon achter deze berichten zit. De berichten worden gebruikt om campagne mee te voeren.

FHV BBDO was verantwoordelijk voor de champagne, in samenwerking met Mindshare, MontBlanc, Soeverein, Rodi Media.

Medium:
TV, Radio, Bioscoop, Print, Outdoor & Online

Credits:
Opdrachtgever: Pink Ribbon
Bureau: FHV BBDO
Creatie: John de Vries, Rene Verbong
Creatieve Directie: Martin Cornelissen, Mark Muller
Account: Elwira Stuur, Maryse van de Velde, Maret Winkel
Strategie: Arnd Jan Gulmans, Derk van Beek
Verantwoordelijk bij client: Susan Veenhoff, Rianne Romijn
RTV: Peter Burger, Esther Kalf
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Jaap Vliegenthart
Producer: Mireille Lampe
DOP: Rutger Storm
Editor: Kim Hinrichs
Online: Patcharee Sa-ardkitinun @ Postoffice
Grading: Daphne Maierna@Postoffice
Fotograaf: Jaap Vliegenthart
Geluid: Jacco@Alfred Klaassen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie