De stichting Pink Ribbon noemt 9 sterfgevallen per dag aan de gevolgen van borstkanker een ‘schokkend hoog’ getal. ‘Zo schokkend hoog dat wij vinden dat het als nieuws in de krant hoort. Iedere dag opnieuw. Tot 1 oktober plaatsten we daarom iedere dag hetzelfde nieuwsbericht in de krant: “9 mensen overleden aan borstkanker”.'
Op 1 oktober werd bekendgemaakt dat Pink Ribbon achter deze berichten zit. De berichten worden gebruikt om campagne mee te voeren.
FHV BBDO was verantwoordelijk voor de champagne, in samenwerking met Mindshare, MontBlanc, Soeverein, Rodi Media.
Medium:
TV, Radio, Bioscoop, Print, Outdoor & Online
Credits:
Opdrachtgever: Pink Ribbon
Bureau: FHV BBDO
Creatie: John de Vries, Rene Verbong
Creatieve Directie: Martin Cornelissen, Mark Muller
Account: Elwira Stuur, Maryse van de Velde, Maret Winkel
Strategie: Arnd Jan Gulmans, Derk van Beek
Verantwoordelijk bij client: Susan Veenhoff, Rianne Romijn
RTV: Peter Burger, Esther Kalf
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Jaap Vliegenthart
Producer: Mireille Lampe
DOP: Rutger Storm
Editor: Kim Hinrichs
Online: Patcharee Sa-ardkitinun @ Postoffice
Grading: Daphne Maierna@Postoffice
Fotograaf: Jaap Vliegenthart
Geluid: Jacco@Alfred Klaassen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!