Nieuwe Tele2-campagne met black sheep Frank

Maarten Hafkamp, redactie | 13 november 2008, 9:21

Tele2 begint vandaag met een nieuwe campagne voor de consumentenmarkt. Frank, ' a black sheep' en tevens een nieuwe medewerker van Tele2 staat hierin centraal.

'A "sheep" omdat "cheap" nu eenmaal in het DNA zit van Tele2. A "black sheep", omdat Tele2 anders is dan de traditionele telecomaanbieders', zo meldt het bedrijf. Met deze campagne wil Tele2 onderstrepen dat het er altijd naar streeft om kwalitatief hoogstaande diensten betaalbaar te maken voor iedereen.

Tele2 heeft ook een nieuwe huisstijl. Geel verdwijnt en maakt plaats voor zwart/wit, aangevuld met verschillende kleuren voor de diverse producten. Frank was afgelopen week al 'teasend' door heel Nederland te zien op posters, livebanners en op het KPN gebouw. Vanochtend maakte hij zichzelf officieel bekend op een persconferentie op . Gelijktijdig gaat de tv-campagne van start, waarin Frank over zijn zoektocht naar zijn thuis, Tele2, vertelt.

Ook zal Frank te zien zijn op bussen, bushokjes, internet, verschillende dagbladen en magazines. De campagne werd gemaakt door Forsman&Bodenfors uit Zweden.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (19)

Comment author avatar
Avatar

Frank

(13 november 2008, 10:54)
Had lekker de naam Geer of Goor verzonnen voor dat goedkope zwarte schaap....daar gaat mijn exclusieve imagonaam.....
Avatar

Trampe

(13 november 2008, 10:56)
ik zou gezelliglangskomen op Het Multimedia Event www.hme2008.nl
Avatar

prins h

(13 november 2008, 20:07)
Zag de commercial (die ik trouwens al een tijdje via internet kende) op TV voorbijkomen. Wat me opviel: geen ondertitels, terwijl-ie toch helemaal in 't Engels is. En dat terwijl ze (lijkt me) als doelgroep toch ook met name lager opgeleiden proberen te bereiken...
Avatar

carla.peeters

(17 november 2008, 9:09)
Ben het helemaal met H.Prins eens. Ik heb het idee dat Tele 2 haar doelgroep overschat. Heb met verbazing naar de commercial gekeken. Ik denk dat Mien uit Assen geen idee heeft waar de commercial over gaat en dat Tele 2 hiermee haar doel mist en vele media euro's hiermee verspeelt. Kan me niet voorstellen dat ze dit getest hebben.
Avatar

Petri Aygunes-Dermout

(18 november 2008, 14:13)
Geweldig juist dat schaap, een enorme eye-catcher op al die posters in de stad! Coole en aandoenlijk!!
Het maakt je nieuwsgierig en hebberig; mijn zoon had al bijna zo'n poster mee naar huis willen nemen. Hij heeft Frank inmiddels als screensaver op de pc gezet, maar als iemand ons legaal aan zo'n poster kan helpen, GRAAG!
Avatar

Carolijn Goossens

(21 november 2008, 14:59)
Ik vindt the black sheep helemaal geweldig, ik heb hem ook al als screensaver, ik wil ook dolgraag een poster, pluche schaap,etc etc.Ik wil het allemaal!! Ik vind het een geweldige reclame.In deze toch onzekere moeilijke tijd, wordt ik hier vrolijk van! Ben zijn grootste fan, en dat voor een 40 jarige!
Avatar

cor hospels

(21 november 2008, 15:19)
Snie goed.
Avatar

Herman Jongeling

(24 november 2008, 12:16)
Die Zweden hebben zich waarschijnlijk onvoldoende gerealiseerd, dat hun typisch zweedse uitspraak van het engels, zoiets als "chjiep" voor zowel sheep als cheap, tamelijk uniek is.
Voor Zweden lijkt het me een geweldige campagne.
Avatar

J

(25 november 2008, 20:16)
Stop met zeuren dit is de beste reclame ooit gooooooo frank!!!!!!
Avatar

Richard

(26 november 2008, 7:40)
Is dat tekstballonnetje op de internetabri van Tele2 die nu overal te zien is, niet exact hetzelfde ballonnetje als dat van Olllo (met 3 ellen) van alweer behoorlijke tijd terug?????
Avatar

anna

(27 november 2008, 8:52)
ik zoek de poster van het schaap
mijn dochter spaart alles van schapen
wie kan mij helpen a.u.b.
Avatar

Mart Postma

(27 november 2008, 10:30)
kijk even op megaposter.nl of neem contact op met jcdecaux of cbs outdoor.
Van JC Decaux weet ik dat ze die posters wel weg geven als ze uitgehangen zijn. Mits de campagne bij hun in de bushokjes hangt natuurlijk.
Succes!
Avatar

Piet

(27 november 2008, 12:08)
This sucks... Act local, you fools!
Avatar

Kitty

(6 december 2008, 11:38)
We all love Frank!!!
Mijn dochter, mijn collega's, me! Wat een geweldige reclame. Tele 2 moet hier meer mee doen: een Frank-rage zou zeker lukken. Denk aan Frank-tassen, Frank-knuffels. Ik zou in ieder geval een van de "idioten" zijn mee ging in de rage. ZIt nu al dagen het internet af te stropen om iets van Frank te vinden. Op marktplaats een echt Frank-schaap gezien maar dat gaat wellicht te ver......
Avatar

Linda Metman

(8 december 2008, 15:22)
Typisch een campagne die niet verder denkt dan een leuk - lees wannabee funny - ideetje en een woordgrap. Wanneer gaan reclamemakers nou eindelijk eens wat ruimer denken. Branding is meer dan marcom. Wat denk je dat zo'n belachelijk schaap uitstraalt naar (potentiele) Tele2 medewerkers... kortom. denk eens verder dan je marcom neus lang is en kijk naar het merk in een bredere context.
Avatar

John

(9 december 2008, 8:51)
@Linda
De campagne geeft lading aan Tele2 als merk. Ik geloof niet dat een potentiele werknemer bang is met zwarte schapen te moeten werken. Als het al iets doet voor een werknemer dan is het eerder dat het bedrijf zelfspot kent.

Leuke campagne als de woordgrap inderdaad een veelgemaakte fout zou zijn, zoals in Zweden.
Avatar

peter henst

(9 december 2008, 9:20)
Altijd nog beter dan Schiphol! Where Else? Neem toch een Nespresso! What Else................
Avatar

gokhan

(21 april 2010, 14:54)
myn zoontje heeft een vriendje van tien jaar is heel ziek en hy is gek opschapen heeft op de boerdery ook schapen hy wilt zo graag de poster van tele2 mt de schaap er op kunnen jullie my reby helpen om zon poster asl er maar schapan er op staani ik zou blij mee zyn.

Gerelateerde items Tele2 Consumentenmarkt Frank