Nieuwe visuele identiteit Van Gogh Museum

Koeweiden Postma heeft een nieuwe visuele identiteit voor het Van Gogh Museum ontwikkeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Jacques Koeweiden, creatief directeur Koeweiden Postma: 'We willen de vele kanten van Vincent van Gogh benutten om de nieuwe visuele identiteit van het Van Gogh Museum te verrijken. Zodat we twee verhalen kunnen vertellen: het verhaal van zijn werk en het verhaal over de wereld achter zijn werk.'

Eerst is uitvoerig onderzoek gedaan naar Van Goghs penseelstreken. Uit dit onderzoek is een patroon afgeleid: de 'footprint'. Dit patroon is gecombineerd met het kleurenpalet dat is afgeleid van de kleuren uit de twee publiekslievelingen 'Zonnebloemen' en 'Amandelbloesem'. Door de combinatie van footprint en kleuren gaat volgens Koeweiden 'een wereld aan mogelijkheden open om emotie toe te voegen aan de identiteit van het Van Gogh Museum'. Om tegenwicht te bieden, is het logo uitgevoerd in zwartwit en vormgegeven uit een eenvoudige letter: de Gotham..

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie