Nog vijf partijen in race voor media Rijksoverheid

De Dienst Publiek en Communicatie wil een mediabureau voor zowel inkoop, planning als strategie.

DPC is momenteel bezig met de Europese aanbesteding van een voor mediadiensten. De aanbesteding moet volgens DPC ‘leiden tot een raamovereenkomst met één bureau dat alle opdrachten van de deelnemende organisaties kan uitvoeren voor het gehele proces van media: mediastrategie, mediaplanning, media-inkoop en media-administratie’.

Nog vijf partijen over
Na de inschrijfperiode volgde een oriëntatieronde waarbij vijf partijen zijn overgebleven. Het gaat om GroupM, Dentsu Aegis Network Netherlands, de IPG Mediabrands-bureaus UM en Initiative en Mediaxplain (het enige onafhankelijke mediabureau in dit rijtje). Nog voor de zomer volgt een definitieve beslissing, waarna de overeenkomst per 1 januari 2017 ingaat. Van het winnende bureau(netwerk) wordt verwacht dat het een aparte unit optuigt om het omvangrijke DPC-account te kunnen behandelen.

Nog niet eerder werd één mediabureau(netwerk) aangewezen voor het hele mediaproces van de Rijksoverheid.

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid werkt nu nog met vier partijen. Carat, OMD Nederland en Starcom Nederland werden in 2014 na een Europese aanbesteding aangewezen voor de mediastrategie en –planning. GroupM doet de media-inkoop. De contracten van beide trajecten lopen 31 december dit jaar af.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie