Noise maakt anti-discriminatiecampagne Rijksoverheid

Het thema: ‘Zet een streep door discriminatie’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aan de campagne wordt meegewerkt door onder anderen Typhoon, Giel Beelen, Lucille Werner, Kees Tol,  Sylvana Simons, Maaike Ouboter, Michael van Praag, Margriet van der Linden, Ahmed Aboutaleb en Robert-Jan Rietveld (Bertus van Schorem Barbier).

Een eerste tv-commercial wijst op artikel 1 van de Grondwet. Daarin staat dat in Nederland discriminatie op welke grond dan ook niet is toegestaan:

In een tweede commercial zetten bekende Nederlanders een streep door het woord discriminatie en sporen de rest van Nederland aan om eenzelfde statement te maken:

In banners en een social campagne (onder meer op Facebook en Twitter) kan iedereen letterlijk een streep zetten door discriminatie en dit delen.

Naast de brede campagne voor heel Nederland komen er deelcampagnes voor specifieke discriminatiegronden, zoals leeftijd, herkomst, geslacht, handicap/chronische ziekte, seksuele gerichtheid en godsdienst, en op verschillende plekken waar discriminatie plaatsvindt, zoals de werkvloer, de openbare ruimte en school.  

Het is de bedoeling dat de campagne onder dit thema de komende jaren uitgroeit tot een koepel waarin de ministeries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Veiligheid en Justitie, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en Volksgezondheid, Welzijn en Sport samenwerken. 

Voor bedrijven, organisaties en gemeenten is er een toolkit. Daarmee kunnen zij het thema van de campagne adopteren en dit duidelijk maken aan hun eigen achterban en daarbuiten. 

Credits
Strategie, creatie & realisatie: Noise
Productiemaatschappij: Wenneker
Regie: Krijn van Noordwijk
Sound design: Cablejuice
Geluid: Earforce
Online productie: NoProtocol

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie