NRC Media hoopt met cultuurwebshop op extra omzet

NRC Lux is de naam van een nieuwe cultuurwebwinkel die NRC Media begint. De uitgever mikt op extra omzet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

NRC ziet NRC Lux als een aparte onderneming, zegt retail director NRC Media Rudolf van den Bosch tegen . 'We hopen dat er omzet uit gaat komen. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de lezer waardeert wat wij doen. We bieden al jaren cultuurproducten aan.'

Van den Bosch zegt mee te gaan met de veranderende uigeefwereld. Uitgevers zien abonnementen en advertentiemarkt teruglopen en moeten op zoek naar andere bronnen van inkomsten. 'In korte tijd hebben we twee kranten, een magazine en een batterij aan websites. Daarnaast geven we boeken uit en maken we bijvoorbeeld dvd-producties. Wat dat betreft zaten we al op pad van diversiteit.'

Bij zijn naast lezersaanbiedingen als studiereizen, concerten vrijwel alle boeken, dvd's en cd's die in Nederland verkrijgbaar zijn te bestellen. De aangeboden boeken, films en muziek zijn gekoppeld aan het complete recensiearchief van NRC Handelsblad en nrc.next.

Bron: Emerce/Jannemiek Starkenburg.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie