Nu.nl op 1 in Top25 Mediamerken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Online merken zijn dit jaar gestegen in de . Tijdschriften en kranten daalden. De nieuwe nummer één is NU.nl.

Voor de vierde keer op een rij hebben Interbrand Amsterdam en Tijdschrift voor Marketing, met hulp van Multiscope, de dynamiek van het Nederlandse mediamerken landschap in kaart gebracht.

Het aantal online mediamerken in de top25 is verdubbeld. Daarnaast bezetten deze online merken ook hogere posities dan vorig jaar. Deze ontwikkeling gaat ten koste van kranten en tijdschriften. In de top10 is geen enkele krant meer te bekennen en we zien nog slechts één tijdschrift terug, Donald Duck.

Dalers
Kranten en tijdschriften herbergen ook de grootste dalers, zoals De Telegraaf (van 4 naar 17) en Libelle (van 7 naar 21). Grootste stijgers zijn Uitzending Gemist en BNR Nieuwsradio. Noemenswaardig is ook de hoogste nieuwe binnenkomer in de top25: op plaats 6 staat TVGids.nl.

Mediamerken top25
1 NU.nl (2)*
2 Uitzending Gemist (14)
3 Nederland 1(1)
4 RTL 4 (5)
5 Donald Duck (6)
6 TVGids.nl (-)
7 BNR Nieuwsradio (24)
8 Nederland 3 (13)
9 Sky Radio (17)
10 Radio 2 (19)
11 Radio 1 (10)
12 NOS (3)
13 Algemeen Dagblad (8)
14 Quest (-)
15 3FM (9)
16 Nederland 2 (11)
17 De Telegraaf (4)
18 RTL XL (-)
19 De Volkskrant (12)
20 Radio 538 (16)
21 Libelle (7)
22 VPRO (-)
23 Metro (-)
24 Q-music (20)
25 NRC Handelsblad (21)
* Positie 2012

Lees het hele artikel over de mediamerkentop25 (en over onder andere twee belangrijke inzichten: de trend van grensvervaging die doorzet en keuzevrijheid als kernwoord, over de kracht van radio) in , nummer 4.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie