Ogilvy & Mather Amsterdam maakt 'Dutch Masters of Light' campagne voor Philips

Met een expositie van met licht geschilderde portretten van 'gewone' Nederlanders eert Philips Rembrandt in het Rijksmuseum.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zogenoemde Nacht Expositie is vanaf 25 maart twee weken lang elke avond voor iedereen te zien vanuit de passage onder het Rijksmuseum in Amsterdam.

Iedereen kan zelf schitteren in &;het grootste portret van het Rijksmuseum&; door een portretfoto te uploaden.

De beste inzendingen worden als immense portretten tot leven gebracht in het museum met een speciale licht schildertechniek.

Darre van Dijk, chief creative officer van Ogilvy & Mather Amsterdam, over de &;Dutch Masters of Light&; campagne: &;De kerngedachte erachter is dat Philips en Rembrandt allebei lichtpioniers zijn. Zij weten als geen ander wat de kunst van het licht is. En het grote publiek kan straks echt ervaren en beleven wat de kunst het licht is; dat het meer kan doen dan alleen een ruimte verlichten. Het creëert nieuwe dimensies.&;

Dit is de teaser video over de campagne:

 

Credits

Klant: Nanda Huizing, Nathalie Lam, Geertje van Keulen (Philips Benelux)

Creatie: Taco Zuidema, Sacha Walstra, Marius Pedersen

RTV producer: Melissa Nieveld

Strategie: Bart ten Tije, Heleen Hidskes

Account: Zilla Smith, Pauline Landa

Digital producers: Arabelle van Aartrijk, Yorick Wolf

(Digital) design: Esra Buyukdoganay, Geertjan Tromp, Robbert Duin

Productiemaatschappij: Wenneker

Muziek: Dennis Alfarez

Digitale productiemaatschappij: A Friend of Mine

Social seeding: We are First

Licht kunstschilder: Eelco van den Berg

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie