Online Sintaankopen stijgen

Ondanks de recessie zetten webwinkels 42 procent extra om door online Sinterklaasaankopen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Online retailers verwachten in de Sinterklaasperiode dit jaar een weekomzet van 128 miljoen euro. Dat is 38 miljoen (+42 pct) meer dan in de periode vóór Sinterklaas. Daarnaast zijn 41 procent meer pakketten ontvangen. Die resultaten zijn gevonden in een gezamenlijk onderzoek van Thuiswinkel.org, PostNL en Blauw Research. Zij concluderen uit het onderzoek dat de aanhoudende crisis weinig invloed heeft op de online Sinterklaasaankopen.

Online retailers verwachten dit jaar duidelijk meer omzet te behalen in de maand voor Sinterklaas dan in 2011. Toen verwachtten webwinkels een extra omzet van 36 procent. Dit terwijl 27 procent van de Nederlandse consumenten aangeeft dit jaar minder aankopen te doen dan de vorige Sinterklaas. Een kwart van de ondervraagden zegt zelfs helemaal geen Sintaankopen te doen dit jaar.

Online cadeautjes kopen, waarom?
Tijdsbesparing: 37 procent
Mogelijkheid om 24/7 aankopen te doen: 37 procent
Prijsniveau van de producten op internet: 31 procent
Vermijden van de drukte in de stad: 25 procent

Cadeautjes top 7
Tablets (Apple & Android)
Lego Star Wars en Lego Friends
Skylanders game en losse figuren
Playmobile
Smartphone: Samsung Galaxy SIII
Monopoly Millionaire
PS3 game: FIFA 13

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie